Ако искаме да поддържаме пътищата, да изграждаме нови и да рехабилитираме старите - за това трябва да има средства и те да дойдат отнякъде, това заяви по NOVA експертът от „Национално тол управление“ доц. Георги Балабанов.

В законодателството ни е разписано, че парите, които се събират от винетки и тол такси - отиват за рехабилитация и изграждане на нови пътища. Тези пари не отиват никъде другаде - единствено и само за това се използват", посочи доцент Балабанов.

И подчерта, че тол таксите са увеличени с 10% от 1 април. Винетни такси ще бъдат  върнати на старите цени - тези от преди 2023 година от 1  май. От 1 септември отново ще има скок на тол таксите с  още 10%, което означава, че увеличението им за годината ще е 20 на сто. По думите на експерта разчетите показват, че в края на тази година се очакват приходи от над 1 милиард лева от тол такси и винетки. Доцент Балабанов беше категоричен, че "тол таксите ни са едни от най-ниските в Европа". 

Скачат тол таксите, от 1 май ще плащаме и по-скъпи винетки

Експертът коментира и въпроса със засичането на средната скорост от тол камерите. "Системата е подготвена за засичане средната скорост от края на миналата година. Трябваше да си подготвим част от документацията, която да представим пред Българския институт по метрология. Той е органът, който трябва да направи съответното одобрение на типа средство за измерване - в случая камерите на тол системата", подчерта той. 

По думите му от средата на тази седмица - от четвъртък, започват тестовете съвместно с Българския институт по метрология. Те ще се проведат на Северната тангента в столицата. На участък с дължина от 10 км. 

"Тези тестове ще отнемат известно време, защото трябва да се правят при различни метеорологични условия, различнa част на денонощието. Трябва да се направят 504 преминавания през този участък. Така ще може да се установи най-точно, че системата засича правилно средната скорост", заяви той. 

nova.bg