98376
Законови промени предвиждат винетка и за караваните
Допълнителна винетка за караваните – това предвиждат промените в Закона за пътищата, приети на първо четене от парламента. Според тях, ако автомобил с ремарке или каравана надхвърля масата от 3,5 тона, ще трябва да заплати втора винетка за същата категория. Двете винетки ще могат да са за различен период, а за теглото ще следи Пътна полиция.
Александър Василев от Асоциацията за къмпинг и караванинг коментира за Дарик, че промяната е неприятна за къмпингуващите, но не е нелогична. По негови изчисления повечето каравани ще надхвърлят лимита от 3,5 тона, особено ако са натоварени.
Според Василев промяната от една страна е логична, но от друга – караваната се движи само веднъж-два пъти годишно, за разлика от обикновения автомобил: "Доколкото знам и в чужбина им искат винетки. Те взимат временни, както са при нас седмичните, за да могат да я откарат и закарат на съответното място. От една страна не е приятно, но има известна логика, защото винетката е данък, който е за поддръжка на пътищата. Караваните обаче се движат много по-малко, не е като да платите винетка за служебен автомобил, който например пътува по цял ден цяла година".
Според гласувания на първо четене закон всяка кола с ремарке или каравана, чието общо тегло надхвърля 3,5 тона, ще трябва да заплати втора винетка от същата категория. Винетката на караваната обаче ще може да е с различен период – например да се купи само седмична или месечна в зависимост от ползването й.
По сметките на Александър Василев пък по-голямата част от караваните ще надвишат поставения лимит за теглото: "Автомобилите са обикновено около тон и половина, защото, за да теглиш каравана не може си с малък автомобил. Обикновено караваните се теглят с по-сериозни автомобили, които са от порядъка на 1,6 - 1,8 тона, до 2 тона. А караваната до тон и половина може и да се вмести, но малко трудно, още повече, че хората като тръгнат на къмпинг си носят много неща - водички, багажи, сърфове и т.н., тъй че, вероятността да надхвърлят тон и половина е доста сериозна".
Промените трябва да се гласуват окончателно в пленарна зала след депутатската ваканция.
Александър Василев от Асоциацията за къмпинг и караванинг коментира за Дарик, че промяната е неприятна за къмпингуващите, но не е нелогична. По негови изчисления повечето каравани ще надхвърлят лимита от 3,5 тона, особено ако са натоварени.
Според Василев промяната от една страна е логична, но от друга – караваната се движи само веднъж-два пъти годишно, за разлика от обикновения автомобил: "Доколкото знам и в чужбина им искат винетки. Те взимат временни, както са при нас седмичните, за да могат да я откарат и закарат на съответното място. От една страна не е приятно, но има известна логика, защото винетката е данък, който е за поддръжка на пътищата. Караваните обаче се движат много по-малко, не е като да платите винетка за служебен автомобил, който например пътува по цял ден цяла година".
Според гласувания на първо четене закон всяка кола с ремарке или каравана, чието общо тегло надхвърля 3,5 тона, ще трябва да заплати втора винетка от същата категория. Винетката на караваната обаче ще може да е с различен период – например да се купи само седмична или месечна в зависимост от ползването й.
По сметките на Александър Василев пък по-голямата част от караваните ще надвишат поставения лимит за теглото: "Автомобилите са обикновено около тон и половина, защото, за да теглиш каравана не може си с малък автомобил. Обикновено караваните се теглят с по-сериозни автомобили, които са от порядъка на 1,6 - 1,8 тона, до 2 тона. А караваната до тон и половина може и да се вмести, но малко трудно, още повече, че хората като тръгнат на къмпинг си носят много неща - водички, багажи, сърфове и т.н., тъй че, вероятността да надхвърлят тон и половина е доста сериозна".
Промените трябва да се гласуват окончателно в пленарна зала след депутатската ваканция.