Всеки българин ще получи от държавата електронна поща. Това е предвидено в проекта за развитие на електронната идентификация, който е един от най-важните за внедряване на е-правителството.
Имейлът ще се издава служебно при подновяването на личната карта с такава, в която има електронен идентификатор, предвижда пътната карта на правителството за изпълнение на стратегията за електронно управление, пише "24 часа".
Подмяната на картите трябва да започне от догодина, като вече бе обявена обществена поръчка за близо 500 млн. лв.
Какво предвижда пътната карта за развитие на е-управлението?
Адресът на държавния имейл ще бъде включен в чипа на личната карта, с който българите ще се идентифицират, за да ползват услугите на администрациите онлайн. На тази поща ще бъдат изпращани автоматично всички отговори от администрации, готови документи и пр.
Гражданите обаче ще могат да пренасочат имейла за общуване с държавата и към редовната си електронна поща и дори получават есемеси от него, предвижда пилотният проект за електронната идентификация. Това ще става през специален потребителски портал. Само служебният имейл обаче ще удостоверява, че дадена услуга е извършена от държавата, независимо дали прехвърленото на личната поща съобщение е получено, или не.
Проектът е изработен от екипа на вицепремиера Румяна Бъчварова и е на стойност 24 млн. лв. Изпълнители на проекта ще са МВР и Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
На държавния имейл ще се изпращат и съобщения за важни събития, но не е уточнено какво разбира администрацията под важно събитие.
400 млн. лв. пък плащат всяка година гражданите и бизнесът в България, за да им бъдат издавани бележки и удостоверения от чиновници. Това показват данни, събрани от екипа на вицепремиера Румяна Бъчварова.