Свързаността и развитата транспортна инфраструктура са в основата на икономическото и социално развитие на всяко общество. Затова е необходимо изсветляване на целия процес по провеждане на обществени поръчки, сключване на договори и разплащане на задълженията към фирмите в пътния бранш. Това заяви президентът Румен Радев на среща с Управителния съвет на Българската браншова камара „Пътища“ и представители на Камарата на строителите в България. В срещата участва и служебният министър на финансите Асен Василев.
АПИ е платила 1.225 млн. лв. за преместване на конуси на Владая и Драгичево
Президентът подчерта, че практиката на предишното управление с постановления на Министерски съвет системно да се заобикаля Законът за държавния бюджет трябва да бъде прекратена. Процедурите за възлагане на обществени поръчки трябва да бъдат „чисти“, да има лоялна конкуренция, а договорите да се сключват на реалната им стойност. Държавният глава призова и за преустановяване на практиката стойността на сключен договор след вече проведена обществена поръчка да се надвишава в пъти с включването на нови и нови дейности.
Още 220 млн. лв. от бюджета отиват за пътните фирми
„Независимо кой управлява, държавата носи отговорност за положения труд от работниците и трябва да се търсят устойчиви решения за разрешаване на проблемите“, заяви още Румен Радев. Президентът открои и необходимостта от прозрачно формиране на бюджета на Агенция „Пътна инфраструктура“, така че да бъдат ясни средствата, които ще бъдат отделяни за пътно-строителна дейност през годината, както и за поддържането и почистването на пътищата.
По време на срещата представители на ръководството на Браншова камара „Пътища“ подчертаха, че натрупаните огромни задължения от страна на държавата към фирмите от пътно-строителния бранш създава голямо напрежение в сектора. Те изразиха готовност за ползотворен диалог със служебното правителство за намирането на решение в тази насока.
Петя Аврамова: Изчегъртаха управителния съвет на АПИ
По думите им възлагането на дейности по ремонт и поддържане на участъците от републиканската пътна мрежа, практически е спряло и при наличието на дебат по отношение на действащите договори и забавените разплащания, ако скоро не се намери решение, зимното почистване на републиканската пътна мрежа би създало притеснения, заедно с всички съпътстващи проблеми за безопасността на придвижването на хора и товари.
АПИ е платила 1.225 млн. лв. за преместване на конуси на Владая и Драгичево
Президентът подчерта, че практиката на предишното управление с постановления на Министерски съвет системно да се заобикаля Законът за държавния бюджет трябва да бъде прекратена. Процедурите за възлагане на обществени поръчки трябва да бъдат „чисти“, да има лоялна конкуренция, а договорите да се сключват на реалната им стойност. Държавният глава призова и за преустановяване на практиката стойността на сключен договор след вече проведена обществена поръчка да се надвишава в пъти с включването на нови и нови дейности.
Още 220 млн. лв. от бюджета отиват за пътните фирми
„Независимо кой управлява, държавата носи отговорност за положения труд от работниците и трябва да се търсят устойчиви решения за разрешаване на проблемите“, заяви още Румен Радев. Президентът открои и необходимостта от прозрачно формиране на бюджета на Агенция „Пътна инфраструктура“, така че да бъдат ясни средствата, които ще бъдат отделяни за пътно-строителна дейност през годината, както и за поддържането и почистването на пътищата.
По време на срещата представители на ръководството на Браншова камара „Пътища“ подчертаха, че натрупаните огромни задължения от страна на държавата към фирмите от пътно-строителния бранш създава голямо напрежение в сектора. Те изразиха готовност за ползотворен диалог със служебното правителство за намирането на решение в тази насока.
Петя Аврамова: Изчегъртаха управителния съвет на АПИ
По думите им възлагането на дейности по ремонт и поддържане на участъците от републиканската пътна мрежа, практически е спряло и при наличието на дебат по отношение на действащите договори и забавените разплащания, ако скоро не се намери решение, зимното почистване на републиканската пътна мрежа би създало притеснения, заедно с всички съпътстващи проблеми за безопасността на придвижването на хора и товари.