Предизборната кампания - силно негативна, без аналог с предходни кампании
Предизборната кампания - силно негативна, без аналог с предходни кампании / Sofia Photo Agency, архив: Юлиана Николова

Предизборната кампания беше силно негативна, без аналог с предходни кампании, доминирана от скандала за подслушването на политически лица и с последователно разпространение на материали срещу политически противник. Това каза Ваня Нушева, програмен директор на Асоциация "Прозрачност без граници" на пресконференция, в анализ на отминалите избори. В тази връзка трябва да бъдат предприети допълнителни законови промени, смята експертът, цитирана от БТА.

От асоциацията отчетоха, че нито една партия не е спазила онази част от Обществения договор за честни избори, касаеща публичността на информацията за броя на застъпниците чрез сайтовете на партиите. По отношение на публичността на информацията за финансирането на кампанията парични дарения пред Сметната палата са декларирали ДСБ, ДБГ, "Горда България", БСП-КБ и СДС. Нефинансови дарения са декларирали ДПС, "Лидер", ГЕРБ, БСП-КБ, ДБГ.

В изборната кампания най-голям е броят на организационните нарушения - 58,9 на сто, отчетоха още от Асоциацията. Има тайна тенденция на покачване спрямо предходни избори, сочат данните на изследването - 51,81 на сто през 2009 и 50,75 на сто през 2011 г. Агитация в изборния ден е с дял от 19,37 на сто, като при това нарушение се наблюдава спад в сравнение с изборите през 2009 /20,47 на сто/ и през 2011 /25,86 на сто/; При купуването на гласове също се отчита спад спрямо предходните избори - 3,1 на сто сега; 4,63 през 2011 г. и 11,51 през 2009 година. Устойчив е делът на контролирания вот - 18,68 на сто тази година; 18,75 на сто през 2011г. и 16,02 на сто през 2009 г.