Министърът на образованието Красимир Вълчев
Министърът на образованието Красимир Вълчев / БГНЕС
2 млн. лв. ще бъдат предоставени на училищата през тази година за кабинетите по математика и природни науки като целта е да се повиши интересът на учениците към тези професионални направления. Това каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев по време на откриването на нов корпус по природни науки в 51 училище „Елисавета Багряна“ в София. Подобен център се открива днес и в 18 училище „Уилиям Гладстон“ в София.

81% от родителите са доволни от влиянието на училището върху тяхното дете

Корпусът по природни науки включва 6 кабинета и три лаборатории. Те предлагат различна образователна среда, в която обучението ще става по нов начин, разказа директорът на 51-во училище Асен Александров. "Различното в тези кабинети е разположението на мебелировката, това, че няма подиум, има две дъски, две места, откъдето може да се води учебният процес, както и че учениците използват таблети, компютри, телефони в работата, дигитализиран е процесът", каза Александров.

Всички учебници до седми клас с електронен вариант до месец

Математиката, природните науки и технологиите са професионалните направления, в които има най-голям недостиг на кадри на пазара на труда, припомни министър Вълчев. Затова обновяването на образователната среда е една от мерките за насърчаване на интереса към тях. "Тази година чрез националната програма за модернизиране на образователната среда ще бъдат предоставени допълнително 2 млн. лв. за кабинети по природни науки", каза министърът. Той припомни, че в края на миналата година са били предоставени целеви средства на природо-математическите гимназии за обновяване на кабинети по природни науки. Ако бъдат обновени повече кабинети, повече деца ще имат възможност за по-добро обучение по тези предмети, изтъкна министърът.


Недостигът на кадри в туризма - търсят се повече среднисти, отколкото висшисти

Подобен център по природо-математически науки ще заработи от днес и в 18 училище „Уилям Гладстон“ в София.