Надявам се скоро промените в Закона за движението по пътищата да влязат в сила и да се осигури достъп на КАТ до камерите за скорост на всички български общини. Това заяви председателят на Столичния общински съвет (СОС) Георги Георгиев по повод на приетите вчера промени в закона на заседание на комисията по транспорт в парламента.
Според Георгиев това ще даде възможност на общините да инвестират в нови устройства и да затегнат заедно контрола, за да бъде безопасно движението в българските градове.
Една година след трагедията на бул. "Черни връх" и седмици след инцидента на бул. "Сливница", общинските табла за скорост са засекли над 200 автомобила, движещи се с над 200 км в час за един месец, информира Георгиев.
Той коментира, че системата за контрол не работи добре и е нужна промяна, каквато гражданите очакват. Затова от Столичната община и Националното сдружение на общините още през октомври подготвихме законопроект, внесен от народни представители от ГЕРБ-СДС в предишния парламент, припомни Георгиев.
След месеци упорита работа вчера постигнахме важен успех - водещата комисия по транспорт подкрепи на първо четене нашия законопроект с подкрепата на повечето от партиите. Благодаря на народните представители от ГЕРБ-СДС за защитата на закона, както и на колегите им от БСП, ПП-ДБ и "Възраждане" за подкрепата при гласуването, каза председателят на Общинския съвет.
Той изрази надежда скоро законът да влезе в сила и да осигурим достъп на КАТ до камерите за скорост на всички български общини.
Сред конкретните предложения, подготвени от Столичната община и сдружението на общините, са общините да могат посредством изградените от тях камери да следят за спазването на правилата за движение по пътищата, в т.ч. разрешената максимална скорост, светлинните сигнали и правилата за паркиране и престой. Наказващ орган да остава МВР и неговите служби, но да се осигури по-голям ресурс за провеждане на ефективен пътен контрол над участниците в движението по пътищата, както в населените, така и в извън населените места. Предвижда се най-малко 70% от постъпилите средства от глоби и нарушения, установени с камери, собственост на общините, да се предоставят по бюджета на съответната община, чиято собственост са съответните камери.
Промените в закона за движение по пътищата бяха приети вчера в комисия по транспорт с 12 гласа "за", двама "въздържали се" и нито един "против". Вносители са Александър Ненков и група народни представители.
Ненков по време на заседанието обясни, че законопроектът цели завишаване на контрола на пътя.
Според Георгиев това ще даде възможност на общините да инвестират в нови устройства и да затегнат заедно контрола, за да бъде безопасно движението в българските градове.
Една година след трагедията на бул. "Черни връх" и седмици след инцидента на бул. "Сливница", общинските табла за скорост са засекли над 200 автомобила, движещи се с над 200 км в час за един месец, информира Георгиев.
Той коментира, че системата за контрол не работи добре и е нужна промяна, каквато гражданите очакват. Затова от Столичната община и Националното сдружение на общините още през октомври подготвихме законопроект, внесен от народни представители от ГЕРБ-СДС в предишния парламент, припомни Георгиев.
След месеци упорита работа вчера постигнахме важен успех - водещата комисия по транспорт подкрепи на първо четене нашия законопроект с подкрепата на повечето от партиите. Благодаря на народните представители от ГЕРБ-СДС за защитата на закона, както и на колегите им от БСП, ПП-ДБ и "Възраждане" за подкрепата при гласуването, каза председателят на Общинския съвет.
Той изрази надежда скоро законът да влезе в сила и да осигурим достъп на КАТ до камерите за скорост на всички български общини.
Сред конкретните предложения, подготвени от Столичната община и сдружението на общините, са общините да могат посредством изградените от тях камери да следят за спазването на правилата за движение по пътищата, в т.ч. разрешената максимална скорост, светлинните сигнали и правилата за паркиране и престой. Наказващ орган да остава МВР и неговите служби, но да се осигури по-голям ресурс за провеждане на ефективен пътен контрол над участниците в движението по пътищата, както в населените, така и в извън населените места. Предвижда се най-малко 70% от постъпилите средства от глоби и нарушения, установени с камери, собственост на общините, да се предоставят по бюджета на съответната община, чиято собственост са съответните камери.
Промените в закона за движение по пътищата бяха приети вчера в комисия по транспорт с 12 гласа "за", двама "въздържали се" и нито един "против". Вносители са Александър Ненков и група народни представители.
Ненков по време на заседанието обясни, че законопроектът цели завишаване на контрола на пътя.