За втора задължителна матура по математика се обяви в ефира на Дарик бившият просветен министър проф. Даниел Вълчев. Той се надява скоро да бъде приет без големи компромиси закона за предучилищното и училищното образование и така на матура да се явяват само младежите, които ще продължават обучението си в университет. Според Вълчев това ще повиши нивата, на базата на които се оценяват учениците:
„Първите две години, докато аз бях министър на образованието, при провеждането на матурите, ние сме следили да бъдат наистина равнищата сравнително не високи, въпреки всичките критики, така че да могат голяма част от децата да прескочат тази бариера. Това, което трябваше да бъде направено през следващите години и за съжаление не се направи след 2009 г., то беше първо да се обсъди внимателно въпросът за втори задължителен матуритетен предмет. Моето лично мнение е, че матура в България трябва да има по математика. Човек, какъвто и да стане - кондуктор или сервитьор, но трябва да може да си прави сметката", коментира Вълчев.
Има съгласие по това гимназиалният етап да бъде разделен на две - първи и втори. Матурите да останат за онези, които имат намерение да продължат във висши училища, допълни той.
„Защо това е важно? Защото по този начин бихме могли ние сериозно да вдигнем равнището на матурата и да няма този абсурд, че са много лесни или много са трудни. Тогава само силно мотивираните ще са се явили на матури и тя няма да бъде непосилна тежест, а ще бъде просто едно препятствие, което ако искаш, скачаш. Слушах Танев онзи ден и той е поредният министър, който казва, че ще се промени учебното съдържание. Да се хванем на бас, че никой няма да промени учебното съдържание, поне не наведнъж. Моята критика към ръководството на Министерство на образованието винаги е била за едно нещо и то е, че министерството не е достатъчно активно при приемането на този закон", допълни бившият просветен министър.
Като отказа да дава оценка на работата на настоящия просветен министър Тодор Танев, Даниел Вълчев посочи, че Министерството на образованието може да бъде много по-активно по спорната тема да се финансира или не образованието в частните училища. МОН може да направи анализ колко са изобщо частните училища в България, какво ще означава това за бюджета, коментира Вълчев.