96764
20 000 км пътища се нуждаят от цялостна рехабилитация
3.3 милиарда лева са нужни на България за пътна безопасност в периода 2020-2030 година, заяви регионалният министър Николай Нанков на конференция по темата. Страната ни е заявила мерки и дейности на такава стойност във връзка с дебата „Стратегическа рамка за пътна безопасност“, който Европейската комисия започва през май, добави Нанков.
Той изтъкна, че в момента около 8000 километра републикански и 12 000 километра общински пътища се нуждаят от спешна пълна рехабилитация.
Практиката да се кърпят дупките по пътищата трябва да спре и да се премине към рехабилитиране, посочи министърът на регионалното развитие и благоустройството. Той добави, че се търси решение на проблема със системното недофинансиране на пътния сектор, на контрола и безопасността на движението.
Половината пътища в България - в лошо или в много лошо състояние
"Около 8000 километра републикански и 12 000 километра общински пътища се нуждаят от спешна, пълна, цялостна рехабилитация", каза министърът. С уговорката, че не е панацея, министърът посочи, че тол системата, когато бъде въведена, ще даде огромен ресурс, почти три пъти по-голям от съществуващия към момента и част от него ще бъде насочена към подобряване на пътната безопасност във всичките й аспекти. Разбира се бюджетните средства, тези на общинските администрации също ще бъдат използвани и в този си ракурс, обясни министърът.
Борисов нареди: Полицай до всяка дупка
Нанков каза още, че през месец май ЕК започва дебат по новата рамка за пътна безопасност, като идеята за създаване на специален инструмент за инвестиции в пътна безопасност има все повече привърженици.
"Нашите нужди в периода 2020-2030 година са изчислени на над 3 млрд. лева по съществуващите пътища и новоизградените, които до 2030 година ще бъдат над 990 километра магистрали и скоростни пътища, за мерки, свързани с пътна безопасност, а и самите нови магистрали и скоростни пътища са един немалък инструмент, средство в борбата с пътната безопасност", каза министърът.
Радев: Няма как на всяка дупка да сложим полицай
Николай Нанков посочи, че и в случая с най-критичния участък за миналата година – участъкът по път 1-4 до Микре, най-ефективното решение ще бъде изграждането на автомагистрала „Хемус“, което започва.
Той изтъкна, че в момента около 8000 километра републикански и 12 000 километра общински пътища се нуждаят от спешна пълна рехабилитация.
Практиката да се кърпят дупките по пътищата трябва да спре и да се премине към рехабилитиране, посочи министърът на регионалното развитие и благоустройството. Той добави, че се търси решение на проблема със системното недофинансиране на пътния сектор, на контрола и безопасността на движението.
Половината пътища в България - в лошо или в много лошо състояние
"Около 8000 километра републикански и 12 000 километра общински пътища се нуждаят от спешна, пълна, цялостна рехабилитация", каза министърът. С уговорката, че не е панацея, министърът посочи, че тол системата, когато бъде въведена, ще даде огромен ресурс, почти три пъти по-голям от съществуващия към момента и част от него ще бъде насочена към подобряване на пътната безопасност във всичките й аспекти. Разбира се бюджетните средства, тези на общинските администрации също ще бъдат използвани и в този си ракурс, обясни министърът.
Борисов нареди: Полицай до всяка дупка
Нанков каза още, че през месец май ЕК започва дебат по новата рамка за пътна безопасност, като идеята за създаване на специален инструмент за инвестиции в пътна безопасност има все повече привърженици.
"Нашите нужди в периода 2020-2030 година са изчислени на над 3 млрд. лева по съществуващите пътища и новоизградените, които до 2030 година ще бъдат над 990 километра магистрали и скоростни пътища, за мерки, свързани с пътна безопасност, а и самите нови магистрали и скоростни пътища са един немалък инструмент, средство в борбата с пътната безопасност", каза министърът.
Радев: Няма как на всяка дупка да сложим полицай
Николай Нанков посочи, че и в случая с най-критичния участък за миналата година – участъкът по път 1-4 до Микре, най-ефективното решение ще бъде изграждането на автомагистрала „Хемус“, което започва.