Субсидията на БДЖ е спряна от този месец, заради неплатена вноска по заема към Световната банка, гарантиран от държавата - това съобщи министърът на транспорта Ивайло Московски, като изрази увереност, че проблемът ще бъде решен и няма да се стигне до спиране на пътническите влакове. Министър Московски обясни, че експерти търсят юридическо основание за прехвърляне на плащанията по заема към Националната компания "Железопътна инфраструктура".
Договорът за заем с държавна гаранция е от 1995 година, когато БДЖ и НКЖИ са били една компания, обясни министър Московски. Тъй като компанията няма възможност да плаща по този заем, се активира държавната гаранция, тоест парите се блокират директно от бюджета от страна на банката, респективно пък бюджетът си ги взема от субсидията на БДЖ, каза още Московски. Той допълни, че преди 17 години компаниите БДЖ и НКЖИ са били едно и сега се търси начин релсовият оператор да има основания да плаща по този заем, за да плаща НКЖИ средства към банката, тъй като ако се правят „вътрешни прихващания" между двете компании, това пак ще означава, че реални пари към банката няма да отидат.