Проектът за Автомагистрала "Тракия" може да се оскъпи и забави, ако не се постигне споразумение с кандидат концесионера - българско-португалския консорциум и се открие нова процедура. Сред негативите от евентуален провал на преговорите ще са и новите жертви на катастрофи по най-натовареното ни пътно трасе. Това прогнозира министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов, който отчете резултатите от едногодишния мандат на неговия екип.
Промяна на финансовия модел за строителство и експлоатация на магистралата, са основните показатели, по които министерството ще настоява за подобряване от българо-португалския консорциум. Основният финансов риск по концесията трябва да се поеме не от държавата, а от инвеститора, каза Гагаузов. В момента се изготвя анализ на трафика по магистралата, с който ще стане ясно дали ще се наложи допълнително кредитиране от държавата, уточни министърът. В края на месеца се очаква да започнат същинските преговори с избрания концесионер.
До края на тази година ведомството ще пусне в експлоатация 35 километра магистрален път от Бургас до Карнобат и 19 километра в отсечката Дупница – Даскалово. Също до в септември се очаква първата копка и на магистрала „Люлин”. През последните няколко години в страната са рехабилитирани 800 километра пътища и се възстановени 700 километра инфраструктура, повредена от миналогодишните наводнения, отчете министъра. Приоритет за ведомството ще са страропланинските проходи и пътищата от първи и втори клас. В следващите няколко години с пари от Световната банка ще бъдат рехабилитирани 450 километра второкласни и третокласни пътища. Най-сериозни проблеми хората на Асен Гагаузов срещат с подготовката на общините да усвояват еврофондовете, с инвестициите във ВиК сектора и по отношение на жилищното строителство и собствеността.