В Български държавни железници предстои оптимизация на администрацията. Причината е, че се въвежда електронна обработка на документи, която би трябвало да подобри дейността на дружеството, заяви министърът на транспорта Даниел Папазов. С въвеждането на новия начин на работа се очаква най-много ползи да се наблюдават в отчетността на оперативните данни, които към момента постъпват прекалено късно.
По думите му, оптимизацията не означава непременно, че ще бъдат съкращавани хора от администрацията на БДЖ. „Не се знае дали ще има служители, които ще загубят работата си, може и да няма такива", подчерта министър Папазов.
По думите му, оптимизацията може да се осъществи и чрез прехвърляне на служители на други длъжности или пренасочването им към други дейности. Папазов допълни, че темата е била обсъждана и с кредиторите на железницата, и със синдикатите. „Преговорите с кредиторите са тежки, предложили сме им няколко варианта", заяви Папазов, отказвайки да коментира подробности, защото първо предприятието трябва да постигне разбирателство с кредиторите си.
Папазов заяви ,че министерството продължава усилията си да стабилизира финансовото състояние на БДЖ. „Предприятието е в тежко състояние, съкратихме задълженията с около 100 милиона, но те все още са много големи - над 600 милиона лева", каза още транспортният министър. За пореден път, той подчерта, че към момента темата за приватизация на БДЖ не се обсъжда.
По-рано през деня министър Папазов посети шуменското село Мадара, където инспектира строежа на нова жп спирка.