Летище София
Летище София / Летище София, пресслужба
Софийското летище трябва да се развива като голямо летище на европейска столица, а не като сателит на другите аеропорти в региона, включително този в Истанбул. Това заяви Андрю Харисън, главен изпълнителен директор за летищните услуги в британската компания MAG (ЕмАйДжи), която днес публично потвърди участието си в процедурата за концесията на Летище София. Според MAG, която си партнира с китайската държавна компания BCEGI (БиСиИДжиАй), към момента нужда от втора писта няма. Приоритет ще бъде разработване на потенциала на софийското летище, привличане на нови авиокомпании и отваряне на още линии.

НС подкрепи отдаването на концесия на Летище София
 
Директорите на летищния оператор не уточниха финансови детайли, тъй като тръжната процедура все още не е приключила.
 
MAG управлява три летища във Великобритания – Станстед, Манчестър и Ийст Мидландс, които заедно обслужват 60 милиона пътници на година до над 270 дестинации чрез 70 авиолинии. Потокът през Лондон Станстед е нараснал с 40 процента след като MAG го e придобила преди 5 години, изтъкна Андрю Харисън и посочи, че вижда потенциал за растеж и в София. Работата ни е да убедим компаниите да използват летището в българската столица, вече сме водили разговори за това с част от тях и интересът е сериозен, добави Харисън. Второто нещо, което има ключово значение за MAG, е позицията на летището в глобалната система, каза още той.

Обявлението за концесията на Летище София е публикувано в „Официален вестник” на ЕС
 
София е на стратегически важно място за връзки между полети. Това е летище на европейска столица, което е най-близо до Близкия изток и Азия. Искаме да се възползваме от тази позиция, създавайки връзка между Европа и останалата част от света. Летище София трябва да се развива не като сателит на Истанбул, например, или което и да е друго летище, а като такова на важна европейска столица“, посочи още Андрю Харисън.
 
Директорите на MAG и на BCEGI се срещат и с лидери на бизнеса в столицата, за да представят идеите си за бъдещето на Летище София.
 
Прогнозната стойност на концесията е 3.898 млрд. eвpo бeз ДДC, или нaд 7.6 млрд. лева. Задължение на концесионера е да инвестира най-малко 600 млн. евро в инфраструктурата на летището за 35-годишния период на концесията, както и да гарантира плащания към държавата от 550 млн. лева при поемане на управлението на летището. Правителството има намерение да използва постъпленията от концесията за оздравяване на БДЖ.