Софийското летище трябва да се развива като голямо летище на европейска столица, а не като сателит на другите аеропорти в региона, включително този в Истанбул. Това заяви Андрю Харисън, главен изпълнителен директор за летищните услуги в британската компания MAG (ЕмАйДжи), която днес публично потвърди участието си в процедурата за концесията на Летище София. Според MAG, която си партнира с китайската държавна компания BCEGI (БиСиИДжиАй), към момента нужда от втора писта няма. Приоритет ще бъде разработване на потенциала на софийското летище, привличане на нови авиокомпании и отваряне на още линии.
НС подкрепи отдаването на концесия на Летище София
Директорите на летищния оператор не уточниха финансови детайли, тъй като тръжната процедура все още не е приключила.
MAG управлява три летища във Великобритания – Станстед, Манчестър и Ийст Мидландс, които заедно обслужват 60 милиона пътници на година до над 270 дестинации чрез 70 авиолинии. Потокът през Лондон Станстед е нараснал с 40 процента след като MAG го e придобила преди 5 години, изтъкна Андрю Харисън и посочи, че вижда потенциал за растеж и в София. Работата ни е да убедим компаниите да използват летището в българската столица, вече сме водили разговори за това с част от тях и интересът е сериозен, добави Харисън. Второто нещо, което има ключово значение за MAG, е позицията на летището в глобалната система, каза още той.
Обявлението за концесията на Летище София е публикувано в „Официален вестник” на ЕС
„София е на стратегически важно място за връзки между полети. Това е летище на европейска столица, което е най-близо до Близкия изток и Азия. Искаме да се възползваме от тази позиция, създавайки връзка между Европа и останалата част от света. Летище София трябва да се развива не като сателит на Истанбул, например, или което и да е друго летище, а като такова на важна европейска столица“, посочи още Андрю Харисън.
Директорите на MAG и на BCEGI се срещат и с лидери на бизнеса в столицата, за да представят идеите си за бъдещето на Летище София.
Прогнозната стойност на концесията е 3.898 млрд. eвpo бeз ДДC, или нaд 7.6 млрд. лева. Задължение на концесионера е да инвестира най-малко 600 млн. евро в инфраструктурата на летището за 35-годишния период на концесията, както и да гарантира плащания към държавата от 550 млн. лева при поемане на управлението на летището. Правителството има намерение да използва постъпленията от концесията за оздравяване на БДЖ.
НС подкрепи отдаването на концесия на Летище София
Директорите на летищния оператор не уточниха финансови детайли, тъй като тръжната процедура все още не е приключила.
MAG управлява три летища във Великобритания – Станстед, Манчестър и Ийст Мидландс, които заедно обслужват 60 милиона пътници на година до над 270 дестинации чрез 70 авиолинии. Потокът през Лондон Станстед е нараснал с 40 процента след като MAG го e придобила преди 5 години, изтъкна Андрю Харисън и посочи, че вижда потенциал за растеж и в София. Работата ни е да убедим компаниите да използват летището в българската столица, вече сме водили разговори за това с част от тях и интересът е сериозен, добави Харисън. Второто нещо, което има ключово значение за MAG, е позицията на летището в глобалната система, каза още той.
Обявлението за концесията на Летище София е публикувано в „Официален вестник” на ЕС
„София е на стратегически важно място за връзки между полети. Това е летище на европейска столица, което е най-близо до Близкия изток и Азия. Искаме да се възползваме от тази позиция, създавайки връзка между Европа и останалата част от света. Летище София трябва да се развива не като сателит на Истанбул, например, или което и да е друго летище, а като такова на важна европейска столица“, посочи още Андрю Харисън.
Директорите на MAG и на BCEGI се срещат и с лидери на бизнеса в столицата, за да представят идеите си за бъдещето на Летище София.
Прогнозната стойност на концесията е 3.898 млрд. eвpo бeз ДДC, или нaд 7.6 млрд. лева. Задължение на концесионера е да инвестира най-малко 600 млн. евро в инфраструктурата на летището за 35-годишния период на концесията, както и да гарантира плащания към държавата от 550 млн. лева при поемане на управлението на летището. Правителството има намерение да използва постъпленията от концесията за оздравяване на БДЖ.