Нискотарифните авиокомпании: какво трябва да знаем
Нискотарифните авиокомпании: какво трябва да знаем / снимка: easyJet.com

Ниско-тарифните авиокомпании заемат все по-голям дял от българския авиационен пазар. Те обслужват линии до над 15 летища в Европа, като от скоро летят и по вътрешната линия София–Варна.

Wizz air, easyJet, SkyEurope, MyAir са само част от компаниите, които летят от и до България. Услугата на нискотарифните превозвачи обаче е по-особена от тази на традиционните авиокомпании и има специфики, които е добре да знаем, преди да си резервираме билет за такъв полет.

Такса багаж. Почти всички нискотарифни авиокомпании въведоха такса чекиран багаж, която варира от 5 до 12 евро на брой (куфар, чанта, т.н.). В момента на резервацията, трябва да посочите с колко чанти багаж ще пътувате и съответната такса автоматично ще се начисли към стойността на билета. Ако не направите това или се явите за регистрация на полета с допълнителен куфар, ще може да платите таксата и на самото летище. В този случай обаче багажът ви ще бъде таксуван двойно. Ако пътувате само с ръчен багаж, не дължите такса.

Избор на място. При регистрация за полет нямате възможност да избирате място в самолета, както е при традиционните авиокомпании. По време на бординга, сядате там където е свободно. Някои превозвачи позволяват да си запазите определено място, но само при условие, че заплатите допълнителна такса и то само по време на резервация на билета.

Промяна на дата на пътуване. Твърде често се случва евтините промоционални билети да бъдат в неудобни за вас дати. Ако закупите билет и искате да смените датата на полета, ще трябва да платите такса за промяна и да доплатите разликата в цената на билета. Примерно, ако вашият билет струва 40 евро, а към момента на промяна на датата, полетът за новата дата струва 90 евро, то дължите допълнително разликата от 50 евро.

Отмяна на полети. Това може би е най-съществената разлика между нискотарифните и традиционните превозвачи. Преди да резервирате билет, трябва внимателно да се осведомите за условията на авиокомпанията в такива случаи. Случва се авиокомпаниите да отменят полети заради метеорологични, технически или други причини.

В такива случаи традиционните превозвачи ще се погрижат максимално бързо да стигнете до вашата дестинация, като ви предложат полет на партньорска авиокомпания, осигурят друг самолет или в най-лошия случай ви предложат полет на следващия ден и ви настанят в хотел. Това обаче не е практика за нискотарифните превозвачи. В най-общия случай те ще ви предложат да пътувате на следващия техен полет по линията, но при условие че има свободни места (следващият полет може да е след няколко дни). При несъгласие от ваша страна ще ви изплатят стойността на билета.

www.moitepari.bg