Най-вероятно винетната система ще отпадне и ще бъде въведена друга, която да отчита възможностите за такса по тези участъци от пътя, които се изграждат чрез публично-частно партньорство, тоест инвестират се частни капитали, които след това трябва да бъдат възстановени. Новата система на плащане няма да ощети българските граждани, категоричен е министър Гагаузов:
„Тя няма да бъде заменена от друг тип данък, който плащат българските граждани. Целта ни е да обхванем международния трафик, който минава през България, и той да си плаща за това, че минава през страната и нанася вреди на пътната инфраструктура. А финансирането, което досега идваше от винетките, ще го поеме държавния бюджет.”
Изчисленията показвали, че купувайки винетка, товарният автомобил ще се движи по територията на България, включително и по магистрали, които са концесионирани, и ще плаща по-малко, отколкото ако извърши многократно влизане и излизане и си плати толовата такса, уточни още министър Гагаузов. Ако се запази винетната система, ще трябва да се отделят средства от винетката, която автомобилът е платил при влизането в страната, и да се плаща на магистралата, което е логично, но не е изгодно.