Шона Уилсън – туристка от САЩ, споделя, че е похарчила пари за четири рокли в луксозния универсален магазин „La Samaritaine”, собственост на LVMH, в Париж, изкушена от цените, тъй като еврото се изравни с американския долар.
В сряда еврото падна под 1 долар за първи път от две десетилетия насам заради опасенията, че повишаването на цените на енергията, предизвикано от конфликта в Украйна, може да вкара Европейския съюз в продължителна икономическа криза.
Защо еврото пада, а доларът расте? И кой печели от това?
"Тук сякаш всичко е на разпродажба", казва 49-годишната Уилсън, чиито покупки включват две рокли за дъщеря ѝ. "Тъй като еврото и доларът са почти наравно, това определено ни насърчава да харчим."
Слабото евро е голяма притегателна сила за туристите, особено за американците, които са посочени като основен двигател на растежа на европейския сектор на луксозни стоки през второто тримесечие, според анализатори от Barclays.
Силният долар спрямо еврото е допринесъл за четирикратното увеличение на разходите за туризъм в Европа през юни в сравнение с миналата година, а разходите на американците се увеличиха, твърдят анализаторите от UBS, позовавайки се на данни от доставчика на услуги за възстановяване на ДДС Planet.
Секторът на луксозните стоки се възстанови бързо след пандемията, тъй като хората бързат да похарчат парите, спестени по време на локдауна, когато общуването се възобнови.
Продажбите в Китай - най-големия пазар на луксозни стоки в света, спаднаха тази година, тъй като нова вълна от COVID-19 доведе до строги забрани за достъп, затвори магазините, намали търсенето и доведе до по-малко платежоспособни китайски туристи в Европа.
Така че, докато американците запълват трансатлантическите полети, желанието им да спечелят от слабото евро помага да се замени бизнесът, загубен в резултат на липсата на китайски посетители, които бяха основният източник на ръст на продажбите на луксозни стоки в Европа преди пандемията.
Компаниите за луксозни стоки Richemont и Burberry също отчитат по-високи продажби в Европа, които помогнаха да се компенсира спадът от над 30% в Китай.
Франция се възползва най-много от разточителството на туристите. Покупките на туристите във Франция през юни се покачиха до едва 11,3% под нивата от 2019 г., което е положителен знак за френските луксозни марки, които са силно застъпени на родния си пазар, смятат анализаторите на UBS.
Дизайнерът Марк Джейкъбс: Драматично модно ревю около цитат от Ницше
Тази седмица американски туристи се тълпяха по парижкото авеню Монтен, разглеждайки луксозните бутици, сред които има дизайнерски имена като Луи Вюитон, Шанел и Гучи. Черил Пен, 70-годишна адвокатка по недвижими имоти от Делрей Бийч, Флорида, вече си беше купила пола и се запаси с бебешки дрешки за внучката си.
"Току-що се качихме на авенюто и започнахме да пазаруваме", казва Пен. "Харесва ми, че еврото и доларът са изравнени, така че знам точно колко харча", каза тя.
Дженифър Гронър, инфлуенсър в TikTok, отиде на шопинг в Париж през април, когато еврото беше под натиск спрямо долара.
"Никога не съм виждала подобно нещо от гледна точка на цените", каза тя пред Ройтерс, като изчисли, че е взела чанта Birkin от Hermes в Париж за 4000 долара по-малко, отколкото би й струвала в Съединените щати, плащайки малко над 9000 долара, благодарение и на възстановения ДДС.
"Можете да пътувате до Европа, да се запознаете с културата, но същевременно да си купите чанта", казва Гронер, която е купила чанти и аксесоари от Prada, Dior, Louis Vuitton и Chanel, като по нейни изчисления общата сума, която е спестена в сравнение с цените в САЩ, е 8000 долара.
През май Chanel заяви пред Ройтерс, че може да въведе допълнителни увеличения на цените през юли, за да отчете валутните колебания - особено слабото евро, и инфлацията. Париж продължава да привлича силно американските купувачи, въпреки че търговските улици в Ню Йорк със стоки от висок клас гъмжат от луксозни европейски дизайнерски марки.
"Много от моите приятели си правят малки уикенд пътувания до Париж и други места и пазаруват, докато са там, защото това е, което правиш, докато си в Париж", казва Дженифър Тумповски пред водещия магазин на Gucci на Пето авеню в Ню Йорк.
В сряда еврото падна под 1 долар за първи път от две десетилетия насам заради опасенията, че повишаването на цените на енергията, предизвикано от конфликта в Украйна, може да вкара Европейския съюз в продължителна икономическа криза.
Защо еврото пада, а доларът расте? И кой печели от това?
"Тук сякаш всичко е на разпродажба", казва 49-годишната Уилсън, чиито покупки включват две рокли за дъщеря ѝ. "Тъй като еврото и доларът са почти наравно, това определено ни насърчава да харчим."
Слабото евро е голяма притегателна сила за туристите, особено за американците, които са посочени като основен двигател на растежа на европейския сектор на луксозни стоки през второто тримесечие, според анализатори от Barclays.
Guliver/Getty Images
Секторът на луксозните стоки се възстанови бързо след пандемията, тъй като хората бързат да похарчат парите, спестени по време на локдауна, когато общуването се възобнови.
Продажбите в Китай - най-големия пазар на луксозни стоки в света, спаднаха тази година, тъй като нова вълна от COVID-19 доведе до строги забрани за достъп, затвори магазините, намали търсенето и доведе до по-малко платежоспособни китайски туристи в Европа.
Така че, докато американците запълват трансатлантическите полети, желанието им да спечелят от слабото евро помага да се замени бизнесът, загубен в резултат на липсата на китайски посетители, които бяха основният източник на ръст на продажбите на луксозни стоки в Европа преди пандемията.
Компаниите за луксозни стоки Richemont и Burberry също отчитат по-високи продажби в Европа, които помогнаха да се компенсира спадът от над 30% в Китай.
Франция се възползва най-много от разточителството на туристите. Покупките на туристите във Франция през юни се покачиха до едва 11,3% под нивата от 2019 г., което е положителен знак за френските луксозни марки, които са силно застъпени на родния си пазар, смятат анализаторите на UBS.
Дизайнерът Марк Джейкъбс: Драматично модно ревю около цитат от Ницше
Тази седмица американски туристи се тълпяха по парижкото авеню Монтен, разглеждайки луксозните бутици, сред които има дизайнерски имена като Луи Вюитон, Шанел и Гучи. Черил Пен, 70-годишна адвокатка по недвижими имоти от Делрей Бийч, Флорида, вече си беше купила пола и се запаси с бебешки дрешки за внучката си.
"Току-що се качихме на авенюто и започнахме да пазаруваме", казва Пен. "Харесва ми, че еврото и доларът са изравнени, така че знам точно колко харча", каза тя.
Дженифър Гронър, инфлуенсър в TikTok, отиде на шопинг в Париж през април, когато еврото беше под натиск спрямо долара.
"Никога не съм виждала подобно нещо от гледна точка на цените", каза тя пред Ройтерс, като изчисли, че е взела чанта Birkin от Hermes в Париж за 4000 долара по-малко, отколкото би й струвала в Съединените щати, плащайки малко над 9000 долара, благодарение и на възстановения ДДС.
"Можете да пътувате до Европа, да се запознаете с културата, но същевременно да си купите чанта", казва Гронер, която е купила чанти и аксесоари от Prada, Dior, Louis Vuitton и Chanel, като по нейни изчисления общата сума, която е спестена в сравнение с цените в САЩ, е 8000 долара.
През май Chanel заяви пред Ройтерс, че може да въведе допълнителни увеличения на цените през юли, за да отчете валутните колебания - особено слабото евро, и инфлацията. Париж продължава да привлича силно американските купувачи, въпреки че търговските улици в Ню Йорк със стоки от висок клас гъмжат от луксозни европейски дизайнерски марки.
"Много от моите приятели си правят малки уикенд пътувания до Париж и други места и пазаруват, докато са там, защото това е, което правиш, докато си в Париж", казва Дженифър Тумповски пред водещия магазин на Gucci на Пето авеню в Ню Йорк.