Интернет и в часовете по литература в Езиковата в Разград
Интернет и в часовете по литература в Езиковата в Разград / Радка Минчева
Интернет и в часовете по литература в Езиковата в Разград
39559
Интернет и в часовете по литература в Езиковата в Разград
  • Интернет и в часовете по литература в Езиковата в Разград

Нов метод в преподаването на литература на английски език ще прилагат в ГПЧЕ"Екзарх Йосиф"-Разград. Това стана ясно след завръщането на една от учителките по този предмет Даниела Обрешкова от семинар в Англия. Четенето на книги не е интересно вече на тийнейджърите, затова ще използваме интернет - обясни тя.

В двуседмичния курс „Практически идеи за преподаване на литература" освен разградската педагожка участвали и учители от Естония и Италия. С представител на училище от Торино вече има уговорка разградската Езикова гимназия и тамошно школо да подготвят общ проект по програма „Коменски" на ЕС.

Семинарът се е провел в английския град Екзитър, в подобни обучения вече е участвала една учителка от ГПЧЕ, предстои да ги посети и трета. Даниела Обрешкова коментира, че на този семинар е обсъждана коренна промяна на начина на преподаване.  

Отчитаме, че не е привлекателна литературата за учениците, четеното не е интересно за младите, затова се налага коренна промяна на методите, за да ги мотивираме децата.

Новият начин на преподаване включва използване на интернет в голяма част от часовете.

Много различни са идеите им от нашия начин на преподаване - да прочетем биографията, произведението, да обсъдим. А там например работихме на групи. Нашата група подготви урок за Дафни дьо Мюрие - романа „Ребека".  Започнахме с „търсене в мрежата". Задават се 10 въпроса за Дафни дьо Мюрие и учениците търсят в мрежата отговора. Например какво й се е случило през 1869 г.  Това е единия час - търсят в мрежата и им е забавно. След това на базата на тези въпроси те сами правят биографията й в няколко изречения. Друг момент от урока - разделено е произведението на части и учениците трябва да ги подредят по хронология и така стигат до съдържанието. По любопитни факти се извеждат, които се обвързват с интересите на учениците. След това се разделят на групи, раздават им се карти с описания на героите и те трябва да ги напаснат.  По тоя начин имат представа и за героите. Еднва тогава вече упражнения за преподаване на езика и обогатяване на лексиката.

Обрешкова смята да приложи този подход през следващата учебна година.