Приета е стратегия за ограничаване на отпадането на деца от училище
Приета е стратегия за ограничаване на отпадането на деца от училище / Дарик - архив

Областна стратегия за ограничаване отпадането от училище и намаляване на дела на преждевременно напусналите образователната система в област Враца за периода 2016-2020 бе приета днес. Това стана по време на редовното заседание на Областния съвет за развитие, председателстван от областния управител Малина Николова. В срещата взеха участие също Галина Евденова  - началник на Регионалния инспекторат по образованието във Враца, кметове на общини от областта и председатели на общинските съвети, представители на синдикатите и неправителствените организации. Стратегическият документ бе представен от Лорета Колева – експерт в РИО във Враца. Според образователните експерти, причините за отпадането на учениците са, както икономически и социални, така и също етнокултурни, и свързани със здравния статус. По данни на Евростат, през 2014 г., България е заемала шесто място по дял на ранно отпаднали от училище ученици.

От Регионалния инспекторат изразиха мнение, че провеждането на  интегрирана политика и ангажираност на всички сектори и институции, свързани с образованието и личностното развитие на децата и младите хора, ще доведат до намаляване на относителния дял на отпадналите от училище.

Членовете на Областния съвет за развитие бяха запознати с целите на новоприетата стратегия във връзка с разработването на регионални политики за ограничаване на отпадането от училище и намаляване на дела на преждевременно напусналите образователната система и конкретните действия на общинско ниво, които следва да бъдат предприети. „Най-ценният и важен анализ е този на общинско ниво, тъй като общините са основен орган по осигуряването на контрол на обхвата на задължително подлежащите на предучилищно и училищно образование деца и ученици” – разясни Лорета Колева.

 

Галина Евденова запозна кметовете на общини и председателите на общински съвети  с новите текстове от Закона за предучилищното и училищното образование. Документът влиза в сила от 1 август тази година и регламентира промяна в наименованията на видовете училища. В хода на заседанието се обърна  внимание на правомощията и задълженията на кметовете и общинските съвети  по отношение прилагането на този закон, воденето на Регистър на общинските детски градини и на Центровете за подкрепа на личностното развитие, създаването на нови такива в общините, където до момента не са създадени.