Досегашният кмет Иван Портних не е реализирал много от приоритетните си обещания, които е дал на варненци. Това смятат от „Живот за Варна“. През изтеклите две години в града не е осъществено нито едно комуникационно решение, което да облекчи трафика, макар че уличната инфраструктура беше приоритет за Портих, коментира шестият в листата на коалицията адвокат Милен Ралчев. Той припомни и ангажимента, който пое досегашният кмет да се спре достъпът на коли в Морската градина, както и да се изградят паркинги в района.
„В Морската градина никога не са се движили автомобили, че да бъдат спирани. Паркът се свързва с историческото ядро, което започва от Морска гара и стига до Шокаровия канал. По въпроса там нищо не е направено. Що се отнася до местността Салтанат, тя никога не е имала статут на парк“, обясни Ралчев. По негови думи над 60 процента от територията там е частна собственост, в която живеят няколко хиляди хора, плащащи данъци. Според „Живот за Варна“ никой няма право да им отказва достъп до домовете и местоработата им. Портних не е изпълнил и обещанието си да бъдат изградени паркинги в района на Морската градина, посочи адвокатът.
Като неосъществени приоритети от негова страна Ралчев изреди и разкриването на нови работни места, подкрепа за малкия и среден бизнес, удължаването на туристическия сезон и привличането на гости в града. Според коалицията проектът за интегриран градски транспорт също върви към провал.
Администрацията на Портних не се е справила и с електронното обслужване на варненци, смятат от „Живот за Варна“. Те сравниха 11-те електронни услуги, които предлага общината, с броя им в Попово и Бургас, където са съответно 23 и 22.
Работата по пешеходния ринг също не е задоволителна. Той все още не е завършен, а новият облик на града може да се отбележи с „хубавите цветенца“, коментира Ралчев. Като пореден провал на досегашния кмет той посочи работата по кандидатурата на Варна за Европейска столица на културата. По думите на юриста това е резултат от непреструктурираната администрация. Едни от основните приходи за Варна са свързани с европроекти, а екипът, работещ по тях, е едва от 7 души, обясни Ралчев. Според коалицията Иван Портних е изпълнил единствено обещанието си да се справи с проблема с местата в детските градини.
Средствата, които общината усвоява от европроекти, от държавния и местния бюджет, се използват непрозрачно, е мнението на кандидатът за кмет на „Живот за Варна“ Данаил Папазов. Като пример от коалицията посочиха ремонта на Спортна зала, който по предварителна оценка е трябвало да струва 7,4 млн. лв, но впоследствие сумата е набъбнала до 22 – 23 милиона. Те обясниха още, че ремонтът е възложен на фирма „Хидрострой“ без обществена поръчка, а кметът не е спазил решение на местния парламент да се отчита ежемесечно за изразходените средства.
Законът за обществените поръчки се заобикаля и при ремонта на детските площадки във Варна, каза още Данаил Папазов. По негови думи той е възложен на същата фирма, която от своя страна е сключила договори с подизпълнители. При себестойност от 14 – 15 хил. лв. на площадка, за реконструкцията се дават по 35 – 65 хиляди лева, твърдят от „Живот за Варна“. От коалицията се оплакаха от сериозен натиск от местната администрация, която пречела на организацията на редица инициативи по време на кампанията.
Те се обявиха и срещу политическите уволнения и назначения. Пример за това дадоха с Пристанище Варна, където вторият в листата Божидар Чапаров беше уволнен като изпълнителен директор с мотив за ниски резултати, въпреки печалбата и рекордните тонове обработени товари и круизни посещения.