Съоръженията за 2,3 или 4-етажно паркиране могат да бъдат монтирани почти навсякъде. Металните конструкции се закрепват за земята с помощта на анкери, които се забиват в бетон или асфалт. Колите се подреждат на няколко нива, като при тръгване всеки автомобил се сваля автоматично за по-малко от минута. Заплащането става с монети или кредитна/магнитна/ карта. На практика е невъзможно паркираният автомобила да бъде откраднат, тъй като системата има 29 защити. На входа на паркинга пък на колата се закрепва термодатчик и се измерват габаритите й.
Цените за изграждането на подобни паркинги са два пъти по-ниски от средните за друго парко място в града, заяви Пламен Христов, представител на концерна за България и Румъния, който обаче отказа да разкрие финансовите параметри на предложението.
Във Варна тази система може да бъде въведена на общинските паркинги. Ще се проучат и вариантите подобни системи да бъдат изградени и на няколко други места в града, посочи кметът Йорданов. Вариантите за въвеждане на паркинг системата във Варна са два – Общината да купи съоръженията и сама да ги експлоатира или да позволи на "Суис-Парк" да ги стопанисва. Това трябва да реши местният парламент, уточни градоначалникът. Първият от етажните паркинги може да бъде изграден в района на общината, където паркингът в момента е с капацитет около 80 места.
"Суис-Парк" са проектирали и изградили най-големия паркинг на Балканите – този в Солун, който на площ от 4 дка побира 1500 коли. Немско-швейцарският концерн има 188 свои реализации в градове по целия свят. У нас фирмата вече има сключен договор със софийска фирма за оборудване на подземен автопаркинг. Там на площ с размери 33 на 33 метра / около 1 декар/ ще бъдат осигурени 222 паркоместа.