Единствената транспортна връзка между двата бряга на Белослав, която е делегирана държавна дейност, носи сериозни харчове и на местната хазна. Въпреки жалбите до агенция „ Митници", оттам отказват да възстановят акциза за ферибота, позовавайки се промените в Закона за акцизите и данъчните складове, влезли в сила от 1 януари 2016, според които извършените транспортни услуги със съоръжението не се заплащат, а и не са за нуждите на държавни органи, пише "Труд".
Кметът на Белослав инж. Деян Иванов посочва, че такса на ферибота не може да се взема, тъй като друга алтернатива за хора и пътници няма. Градоначалникът е изпратил писмо до Министерството на финансите, очаквайки справедливо решение на казуса. Общината би могла да си върне 60 000 лева само от възстановен акциз, както е било в предните години преди промените в Закона. Държавата финансира ферибота с 1.5 млн.лева , но като цяло субсидията не е достатъчна за покриване на разходите в годишен мащаб с около 100 000 лева.
Допълнителна компенсация от близо 45 000 лева на месец очаква от държавата община Белослав покрай ремонта на Аспаруховия мост, заради който фериботът й имаше супернатоварване. За да избегнат задръстванията автомобилите използваха транспортното съоръжение по плавателния канал, а и за да съкратят двойно прехода си по пътя през Девня. Ежедневно фериботът е правил по 26 извънредни курсове при обичайните 102 заради увеличения поток от коли.Той може да превозва до 28 автомобила едновременно, като от единия до другия край стига за две минути и половина.