/ ThinkStock/Getty Images
Като потребители най-много грешим по отношение идентифицирането на вида стока, тъй като фалшификатите на пазара се предлагат като един асортимент вместо друг. По този начин купувачите не могат да се ориентират, затова гарант трябва да бъдат структурите, които извършват надзор на пазара.

Това обясни доц. д-р Теменуга Стойкова – ръководител на Центъра за качество на стоките и потребителска защита в Икономическия университет.
 
Тя посъветва да се следят стриктно етикетите на стоките, гаранционния срок, съставките на продукта, алергените. Добре е да повишим своята култура като потребители, посочи доц. Стойкова, според която често дори търговците не са запознати със свойствата и качествата на това, което продават.
 
Цената е ориентир при избора на продуктите, но не винаги евтиното е знак за лошо качество, добави специалистът.
 
„За успокоение на потребителите искам да кажа, че основните законодателни механизми и отговорността на държавните структури ни гарантират поне безопасността на предлаганите на пазара продукти. А по отношение на качеството трябва допълнително да се работи и потребителят да повишава своята култура”, коментира доц. Стойкова.
 
Българският държавен стандарт е изключително добра гаранция за потребителя, защото създаването му регламентира изисквания, които са на световно равнище. Когато производителят прави продукт по БДС, той се задължава да спази всички изисквания в този стандарт, а те не са само за безопасност, добави тя.