17-то авиорали на новото летище край  Овощник
17-то авиорали на новото летище край Овощник / netinfo
Новото частно летище “Кълвача Инвестмънт” край Овощник бе домакин на 17-то авиорали, организирано от Българската асоциация на леката авиация и списание „Тудейс Пайлът”. В двата почивни дни дни любителите на летателни машини имаха удоволствието да наблюдават различни атракционни полети и състезания за целно кацане.

Над 20 делта-планери и 15 леки самолети участваха в атракционните полети. Зрителите на авиошоуто също имаха възможност да полетят над Розовата долина и станат част от летателното ято, срещу определена сума пари. За десет минути въздушно удоволствие с делтапланер цената бе 25 лева, а със самолет-35 лева. Бонус за смелчаците бе и специалния сертификат-удостоверение, подписан от пилота, с който са летели.

За първи път в авиошоуто участваха и два нови самолета, произведени от казанлъшката фирма “Авио делта” – “Икарус- C42” и лекият самолет “Чесна -172”.

В 17-то авиорали тази година нямаше участие на пилоти от чужбина. За сметка на това респектиращо бе българското участие от частни самолети. Според пилоти, участвали в авиоралито, пред леките самолети има много бъдеще, особено в каргополетите. По тази причана голяма част от собствениците на малки самолети с гордост показваха машините си, тип “въздушни поршета” и демонстрираха техните умения.

За първа година авиоралито се проведе на летище Овощник, в новия му статут- от началото на тази година летището е частно, собственост на “Кълвача Инвестмънт”.

Казанлъшкото летище е създадено преди повече от 60 години, през 1946 година, от близки на загинал военен летец. Група ентусиасти тогава основават Аероклуб “Казанлък”.

През 1951 година с царски указ летището е дарено на армията и се кръщава на името на княз Симеон”. Причината за царската щедрост е разрастване на дейността на Аероклуба.

Дълго време летището е и база за обучения на курсанти-летци от Военно-въздушното училище. Заради постигнати добри резултати и отлична материална база през 1978 година летище “Казанлък” е избрано за Национален център по парашутизъм, където 12 години по-късно се провежда Световно първенство по парашутизъм.

От 1993 година в Аероклуба функционират три звена- по парашутизъм, безмоторно летене и моторно летене. Именно в тях започват своят професионален път десетки български летци. републикански и световни шампиони. До 2000-та година на летището се подготвят и парашутисти за спецчастите на българската армия. Новите собственици на летището имат намерение да изградят нова асфалтова писта с дъжина от 1200 метра, снабдена със светлинен подход за кацане, която да обслужва самолети с тегло до 5,7 тона.

В момента летището разполага с 300-метрова писта, обслужваща делтапланери и малки самолети.