/ iStock/Getty Images
Столичният общински съвет (СОС) прие Програмата за ремонт и изграждане на тротоарни настилки във всички 24 района на София.

С гласовете на ГЕРБ-СДС, БСП и "Демократична България" програмата бе одобрена, съобщиха от СОС.

Общият ѝ бюджет е 60 млн. евро - като  за 50 млн. от тях общината ще кандидатства за инвестиционен кредит от Европейската инвестиционна банка, а 10 млн. евро е собственото финансиране от бюджета на столицата.

„Саботаж в нови размери“: Втори опит за премахване на автокъщата от Борисовата градина (СНИМКИ/ВИДЕО)

Изпълнението е предвидено да започне от следващия строителен сезон, като общо над 690 хил .кв. м тротоари ще бъдат обновени. В последните дни бяха проведени усилени политически консултации по инициатива на председателя на СОС Георги Георгиев с групите на БСП и „Демократична България“.

В резултат на това се приеха промени в програмата, с които се цели засилване на контрола на качеството на ремонтите и изграждане на тротоари в столицата с единна визия и стандарт, предложен от главния архитект на Столичната община.

По предложение на Георгиев на всеки три месеца ще бъде предоставян отчет по изпълнението от кмета на София. „Особено важно е да бъдат заложени засилени, ефективни гаранции за качество.

Ето защо ще предоставим допълнителни финансови средства на районите - до 720 000 лв. без ДДС годишно от бюджета на Столичната община - с цел осигуряване на експерти, които да контролират качеството на изпълнението.

Постигнахме съгласие да увеличим с 50% сумата, която ще бъде предоставена на районите за пряко управление - по този начин не по-малко от 30 % от усвоената сума по дълга ще бъде директно отпусната на районните администрации.

Припомням, че предвидихме справедлив критерий за разпределение - на база регистрирани по настоящ адрес жители и площ на тротоарните настилки“, коментира още шефът на градския парламент.

Програмата освен нови настилки включва още: понижения на тротоарите, така че да са достъпни за майки с колички и хора със затруднения в придвижването, тактилни ивици за хора с увредено зрение, нови бордюри, при необходимост, парапети и антипаркинг колчета, където е необходимо, за да не се качват автомобили по новите настилки, ремонт на изкуствените неравности, които не отговарят на актуалните изисквания, засаждане на нови дървета.