50% увеличение на заплатите в столичния градски транспорт?
50% увеличение на заплатите в столичния градски транспорт? / Виктория Ниновска
Ако контрольори на Център за градска мобилност са задържали превозно средство на спирка, докато проверят пътниците вътре, то това би трябвало да е частен случай. Това каза директорът на „Маркетинг и стопанска дейност” към Център на градска мобилност Пламен Църноречки. Служителите могат да искат билет или карта в рамките на спирката след като пътникът е слязъл или да проверяват, докато превозното средство не е движение, но не и да го задържат.

Проверка при спряло превозно средство се нарича, когато пътникът слезе на спирката и контрольорът поиска неговия билет или карта за проверка в рамките на спирката. Целта на този тип проверка е да се ограничи практиката с оставянето на пробити билетчета по седалките. Това обясни Пламен Църноречки от Центъра за градска мобилност.  Според него контрольорите не би трябвало да задържат превозното средство на спирката, докато проверяват пътниците.  "Такова нещо не би трябвало да има. В момента, в който се качат, би трябвало да се затворят вратите и да тръгнат", каза той.

Проблемът при такъв тип проверка е, че това бави пътниците, но може и да предизвика изоставане в графика на автобуса, ако възникне разправия с нередовен пътник. В подобни ситуации контрольорите също се оказват в неприятно положение – те често стават обект на словесни, а понякога и физически нападки.

Църноречки обясни, че в подобни ситуации правила няма и контрольорът преценява на място какво да прави. "Аз какво бих направил - бих извикал полиция. Но това го отнасят всички в рейса и се започва "Ами свалете го, ами направете нещо" или хората безучастно стоят и гледат. Тук правила разписани няма и няма и как да има", обясни той.
Що се отнася до поведението на контрольорите, те са инструктирани да поздравяват и да се легитимират, допълни Пламен Църноречки.