В проекта за бюджет 2013 община Стралджа предлага приходи и разходи в размер на 7 769 121лв. Размера им спрямо отчета за 2012г. е с 2 пункта по-нисък, което се дължи на заложените по-ниски приходи от продажби и в проекта за бюджет не се предвижда размера на трансферите, които ще получи общината. Това стана ясно на публичното обсъждане на основния финансов документ на общината, представен от кмета Митко Андонов.
Относителният дял на средствата за делегирани дейности е по-висок от този в отчета, а за общинските дейности – обратно. В отчета за м.г. делегирани държавни – 54%, общински дейности – 46%, в проекта за 2013г. делегирани държавни дейности – 59%, общински дейности- 41%. Тенденцията в отчета е положителна с надежда да се запази и за в бъдеще, тъй като този показател определя независимостта на общината от държавния бюджет.
Положително влияние за формиране и изпълнение на бюджета оказва ниския размер на просрочените вземания и задължения, които има общината в началото на тези две години. Задълженията се ликвидират още през януари, а вземанията се събират в по-голямата част от годината. Просрочените вземания са 4% от размера на собствените приходи, което е в допустимия размер от 5%.
За осигуряване на финансиране на инвестиционните проекти се ползват заеми. За 2012г. от фонд „ФЛАГ” и от свободни собствени бюджетни средства общината финансира проектите по ОП”Човешки ресурси”. И през новата бюджетна година ще се използват заеми за осъществяване на важни решения.Основен принцип в работата е поемане на задължения до размера на касовите постъпления в общинския бюджет. В проекта за бюджет за 2013г. се предвижда реализацията на капиталови разходи – 843 129 лв., техният относителен дял в отчета е 12%, а в проекта за бюджет – 10,9%.