Близо 5 хиляди клиенти е обслужила през юни Териториална дирекция на НАП- Ямбол, съобщиха от институцията.
От въвеждането на системата за управление на опашките през февруари обслужените клиенти 26 450. Най-търсената услуга е за прием на данъчни и осигурителни декларации- над 2 хиляди са издадените билетчета на клиенти през месец юни, а от въвеждането на системата тази услуга са потърсили 10 915 жители на областта. Над 830 физически лица са изисквали изясняване на здравно-осигурителния си статус през последния месец, докато от началото на годината те са над 3 800. Големият интерес към тази услуга през летните месеци се дължи на факта, че след края на учебната година много студенти и работещи в чужбина жители на ямболска област, съчетават връщането по родните места с ползването на медицински и стоматологични услуги, за което им е необходима справка за здравно-осигурителния статус. Такава информация може да получите безплатно както на гишетата, така и от информационния терминал , който е инсталиран в салона за обслужване на граждани на улица „Кабиле" № 1.
Клиентите, които през юни са подавали уведомления за трудови договори са 811. 593 са издадените и връчени през месеца удостоверения и копия на документи. Толкова са и корпоративните клиенти, влезли в салона за обслужване, за да подадат справки-декларации по Закона за ДДС, ВИЕС и Интрастат декларации /за стокообмена в рамките на Европейския съюз/. 203 са ползвали услугата „Регистрация и прекратяване на регистрацията на фискални устройства /касови апарати/". 228 от клиентите са поискали регистрация или промяна в регистрацията им като самоосигуряващи се лица.
Данните са извлечени от софтуера на системата за управление на опашките, която функционира в ямболската дирекция от февруари 2009 година. Заявката за обслужване включва натискането на съответен за желаната услуга бутон, в резултат на което клиентът получава билет с пореден номер, вид услуга, средно време за изчакване и брой чакащи за същата услуга.