Какво да правим ако ни пробутат некачествена стока!
Какво да правим ако ни пробутат некачествена стока! / netinfo
Днес отбелязваме Световният ден на потребителските права. На тази дата през 1962 тогавашният американски президент Дж. Ф. Кенеди за първи път поставя въпроса за необходимостта от защита на потребителските права. "Всички ние сме потребители", казва Кенеди в речта си от 15 март 1962. "Ние сме най-голямата икономическа група, която е засегната от почти всяко обществено или частно икономическо решение. Но все-още потребителите са единствената такава важна група, чиято гледна точка често не се взема предвид..".

Тогава Дж. Ф. Кенеди посочва "четирите основни права на потребителя": Правото на безопасност, правото на информация, правото на избор И правото да бъдеш чут. Впоследствие, са добавени още четири потребителски права: Правото да бъдат задоволени основните потребности, правото на обезщетение, правото на образование, правото на здравословна околна среда. Световния ден на потребителите се чества за пръв път през 1983.

Две години по-късно, на 9 април 1985, Общото събрание на ООН приема Правилата за защита на потребителите. Те включват посочените осем права и дават насоките за засилване на националните политики в тази правозащитна област.

Знаят ли русенци своите права като потребители и какво да направим ако ни пробутат дефектна стока? Отговорите на тези въпроси ще разберете от Искрен Илиев-младши инспектор в сектор „Защита на потребителя” към Общината. Чуйте звуковия файл.