Общинските съветници приравниха автобусите с двигател Евро-2 на Евро-3 на днешната сесия. След като на предишната сесия те позволиха в конкурса за 16-те линии на градски транспорт да участват рейсове с двигател Евро-2, днес те решиха разликата в коефициента за оценяване на автобуси с Евро 2 и 3 да бъде само 0,1 точки.
Самото решение за допускане на участие на рейсове с Евро-2 пък е в разрез с решение на Общинския съвет от миналата година, когато бе решено до 2012-та година да се изчистят возилата с Евро-2 и да не бъдат допускани такива на конкурси. Шефът на общинската правна дирекция Савина Петкова аргументира решението с действащата в момента нормативна уредба на транспортното министерство, която не забранява двигателите Евро-две по градските маршрути.
По този начин Пловдив е изправен пред сериозна транспортна криза, тъй като конкурсът за линиите още не е обявен, а договорът за тях изтича през март месец. Ако Областният управител Иван Тотев реши да върне решението като незаконосъобразно, администрацията може да не успее да спази сроковете и града да остане без 16 от линиите си.