Старият град е на първо място в България по брой посетители на историческата забележителност според доклад на „Византия Интернешънъл“. Като цяло Пловдив се посещава от над 800 000 туристи и екскурзианти годишно. Резултатите показват, че в последните две години градът се развива като водеща дестинация за културен, исторически и събитиен туризъм в страната. Проучването на туристопотока през летния сезон показва значителен ръст на посещенията и приходите от туризъм и свързаните с него индустрии. Анкетирани са над 4800 индивидуални посетители на града и 944 организирани в групи. Приходите от чужденци значително са се увеличили и Пловдив привлича все по-високоплатежни туристи. Този факт се потвърждава и от анкетните запитвания, направени сред индивидуалните туристи.
Повишаването на средния престой на чужденците за периода януари - юли 2014/2015 с над 25% до 2,2 нощувки средно, показва че има качествена положителна промяна в работата с чуждестранните и български туроператори, които са включили повече нощувки в програмите си за Пловдив. Увеличението на средния брой на нощувките на чуждестранен турист особено при индивидуалните туристи показва и ефективността на рекламните кампании на града, както и на големия брой публикации в специализираните издания по света.
В национален контекст, Пловдив показва, че може да оползотворява своите ресурси за културен, спортен и уикендов международен туризъм в значителна степен повече от градове, утвърдени като туристически дестинации. Градът продължава да е лидер по ръст на нощувки в процентно отношение спрямо останалите градове в страната. Според данните за първите 7 месеца от тази година Пловдив бележи ръст от 5.5% спрямо същия период за миналата година, следван от София с 5%.
Културният туризъм в града се отличава с устойчивост във времето и с увеличаващи се приходи и брой на посетители на културни събития и забележителности. Ефективните маркетингови стратегии и международните признания на Пловдив като Европейска столица на културата през 2019г. и като една от десетте топ дестинации на „Лоунли Планет“ за 2015 година осигуряват потенциал за устойчив ръст и през следващите сезони.
Пловдив продължава инвестициите в нови обекти и нишови продукти. Преди седмица стартира кампанията по промотирането на първия Път на виното в страната. До края на тази година ще отворят два нови туристически обекта – основно ремонтираният Природонаучен музей с нов 3D планетариум, нова част от Римския стадион на пешеходната зона. В момента усилено се работи върху нова Зоологическа градина, проучване и експониране на Голямата базилика и приключва археологическото проучване на Форум запад на Централния площад.