Премиерите на балетния спектакъл "Ана Каренина", на операта "Набуко" и завръщането на спектакъла "Орфей и Евредика" са част от акцентите в програмата на фестивалната платформа OPERA OPEN за 2022-а.
Тя ще се реализира в Античния театър, като продължава политиката да представя мултижанрова програма с участието на световни гост-артисти. Това каза при представянето на програмата директорът на операта Нина Найденова. По думите й основен приоритет на екипа е развитието на международен оперен туризъм в България, съчетаващ по уникален начин живото музикално изкуство с античното наследство на Пловдив по примера на европейските фестивали с древни открити сцени.
Селекцията на OPERA OPEN през 2022 година е под наслов „Различният свят“ и включва заглавия, зареждащи с вяра чрез пречистващата сила на изкуството - от тържеството на светлината в спектакъла „Орфей и Евридика“ на режисьора Стефано Пода, през превърналия се в химн за свобода еврейски хор в „Набуко“, възмездието над порока в „Дон Жуан“ на Моцарт до силата на саможертвата в името на човечеството в спектаклите „Исус Христос Суперзвезда“ и „Мария от Буенос Айрес“ на Веселка Кунчева, коментира Найденова. Своеобразен „вход“ към различния свят, за който артистите мечтаят, ще бъде откриващият Концерт за мир на „Детският хор на България“ на 19 юни, в който над 400 деца от цялата страна ще отправят своите послания чрез песен.
Творчески връх за целия колектив на Опера Пловдив ще е премиерният балетeн спектакъл „Ана Каренина“ на 26 юни, в който литературният шедьовър среща въображението на велик интерпретатор-хореограф - Лео Муич. Артистът е поставил свои хореографии за солисти в Американския балетен театър и Парижката опера, както и танцови номера в Щатсбалет Берлин, Национален театър Токио, Националните театри в Унгария, Словения, Хърватия и Сърбия. В постановката със солисти Марта Петкова, Никола Хаджитанев и Емил Йорданов си сътрудничат балетните трупи на Опера Пловдив и на Македонската опера и балет в Скопие, разказва директорът на Пловдивската опера.
Премиерното заглавие „Набуко“ от Джузепе Верди се разглежда от постановъчния екип на режисьора Нина Найденова като притча за силата на вярата, твърдостта и упованието за избавление. Експерти по специални ефекти от киноцентъра в Бояна ще помогнат за внушителното пресъздаване на разрухата в библейския епос. За ролята на Захария е поканен един от добрите български баси на нашето време - Мартин Цонев, който от години работи за най-известните оперни театри в Германия.
На 7 юли на сцената на Античния театър се завръща „Дон Жуан“ от Моцарт на режисьора Михал Знаниецки. На 24 август зрителите ще могат да съпреживеят отново драматичната история на Тоска, разказана на фона на огромен паднал ангел, в изпълнение на премиерния солистичен състав от 2021 година – Таня Иванова, Хосе Кура и Карлос Алмагер. В началото на септември за първи път на Античен театър ще бъдат представени и спектаклите на Веселка Кунчева „Исус Христос Суперзвезда“ от Андрю Лойд Уебър и Тим Райс и „Мария от Буенос Айрес“ от Астор Пиацола.
Тя ще се реализира в Античния театър, като продължава политиката да представя мултижанрова програма с участието на световни гост-артисти. Това каза при представянето на програмата директорът на операта Нина Найденова. По думите й основен приоритет на екипа е развитието на международен оперен туризъм в България, съчетаващ по уникален начин живото музикално изкуство с античното наследство на Пловдив по примера на европейските фестивали с древни открити сцени.
Селекцията на OPERA OPEN през 2022 година е под наслов „Различният свят“ и включва заглавия, зареждащи с вяра чрез пречистващата сила на изкуството - от тържеството на светлината в спектакъла „Орфей и Евридика“ на режисьора Стефано Пода, през превърналия се в химн за свобода еврейски хор в „Набуко“, възмездието над порока в „Дон Жуан“ на Моцарт до силата на саможертвата в името на човечеството в спектаклите „Исус Христос Суперзвезда“ и „Мария от Буенос Айрес“ на Веселка Кунчева, коментира Найденова. Своеобразен „вход“ към различния свят, за който артистите мечтаят, ще бъде откриващият Концерт за мир на „Детският хор на България“ на 19 юни, в който над 400 деца от цялата страна ще отправят своите послания чрез песен.
Творчески връх за целия колектив на Опера Пловдив ще е премиерният балетeн спектакъл „Ана Каренина“ на 26 юни, в който литературният шедьовър среща въображението на велик интерпретатор-хореограф - Лео Муич. Артистът е поставил свои хореографии за солисти в Американския балетен театър и Парижката опера, както и танцови номера в Щатсбалет Берлин, Национален театър Токио, Националните театри в Унгария, Словения, Хърватия и Сърбия. В постановката със солисти Марта Петкова, Никола Хаджитанев и Емил Йорданов си сътрудничат балетните трупи на Опера Пловдив и на Македонската опера и балет в Скопие, разказва директорът на Пловдивската опера.
Премиерното заглавие „Набуко“ от Джузепе Верди се разглежда от постановъчния екип на режисьора Нина Найденова като притча за силата на вярата, твърдостта и упованието за избавление. Експерти по специални ефекти от киноцентъра в Бояна ще помогнат за внушителното пресъздаване на разрухата в библейския епос. За ролята на Захария е поканен един от добрите български баси на нашето време - Мартин Цонев, който от години работи за най-известните оперни театри в Германия.
На 7 юли на сцената на Античния театър се завръща „Дон Жуан“ от Моцарт на режисьора Михал Знаниецки. На 24 август зрителите ще могат да съпреживеят отново драматичната история на Тоска, разказана на фона на огромен паднал ангел, в изпълнение на премиерния солистичен състав от 2021 година – Таня Иванова, Хосе Кура и Карлос Алмагер. В началото на септември за първи път на Античен театър ще бъдат представени и спектаклите на Веселка Кунчева „Исус Христос Суперзвезда“ от Андрю Лойд Уебър и Тим Райс и „Мария от Буенос Айрес“ от Астор Пиацола.