- ПОАП ще съди Батаклиев,Икономическа полиция го разпитва
Надзорният съвет на Пловдивската общинска агенция по приватизация (ПОАП) е взел единодушно решение да заведе дело за неустойка в размер на 1.1 млн.лева спрямо фирма „Транс сити", поради непредаване в залог на новоемитираните акции, когато капиталът на „Градски транспорт" бе увеличен. Това заяви за Дарик Радио общинският съветник от ГЕРБ Дани Каназирева, която е член на Надзорния съвет. Тя бе категорична, че делото ще бъде факт още следващата седмица. Каназирева продължава да настоява да бъде изчислена и неустойката за неизпълнение на инвестициите, заложени в приватизационния договор. За целта е трябвало да бъдат назначени 3 вещи лица - 2 от страна на ПОАП и 1 посочено от Батаклиев. Въпреки, че това решение е в сила от няколко месеца, Батаклиев все още не е посочил своя представител и това бави процедурата. Според Каназирева преди две седмици Пловдивският окръжен съд е прекратил и делото, с което общината обжалва вдигането на капитала на Градски транспорт. Мотивът е, че жалбата е внесена ден по-късно от законовия срок. Припомням, че след вдигането на капитала в края на 2008-ма година, общината обжалва това решение на общото събрание, но това стана по-късно, тъй като тогавашния представител на общинския съвет Ангел Петров, който е съпратиец на Батаклиев не уведоми навреме принципала.
/чуйте в прикачения звуков файл/
В същото време Икономическа полиция и Пловдивска окръжна прокуратура проверяват сделката за покупко-продажба на 28 тролеи, които трябваше да бъдат осигурени от мажоритарния собственик на „Градски транспорт" Ангел Батаклиев като част от приватизационния договор. Тролейбусите са на пристанище Бургас трети месец - от 17 декември.
Самият Батаклиев е бил разпитван в Икономическа полиция и прокуратурата преди няколко дни, но му е забранено да коментира темата. Той е внесъл искова молба и съдът му е издал обезпечителна заповед за запор на тролейбусите.Първоначалната информация бе, че тролеите стоят в морския град, защото се изчакват резервните части за тях. Оказва се обаче, че причината е проблем във финансовите взаимоотношения между Батаклиев и единият от съдружниците във фирмата-доставчик Мирослав Беляшки.
/чуйте в прикачения звуков файл/
Мирослав Беляшки досега не е бил уведомен официално за проверката на сделаката и не е викан за показания, нито от Икономическа полиция, нито от прокуратурата. Според него Батаклиев му е платил само по 80% от транспортните разходи и цената на тролеите, като му дължи още над 400 хил.лева.
Капиталът на „Градски транспорт” бе увеличен с над 2 млн. лева в края на декември 2008 година. Толкова бе стойността на неиздължените лизингови вноски за 60-те нови автобуса, които дружеството изплаща на купувача си – частната фирма на Батаклиев „Транс сити”. Именно фактът, че лизингът не е за сметка на мажоритарния собственик, а на приватизираното дружество, даде повод на надзорниците на Агенцията по приватизация първоначално да откажат да признаят задължителните по приватизационен договор инвестиции. След промяната на управляващото мнозинство в Пловдив обаче и влизането в него на БСП бе спряно начисляването на неустойки за неизпълнение на приватизационния договор.
В началото на януари 2009 год. сигналът в прокуратурата за незаконосъобразно вдигане на капитала на „Градски транспорт”, което стопи общинския пакет акции от 33 на 3 процента, внесе Дани Каназирева в качеството си на председател на Надзорния съвет на Пловдивдската общинска агенция за приватизация. Мотивът бе, че увеличението на капитала противоречи на изискването мажоритарният собственик Ангел Батаклиев да не пристъпва към подобни действия без съгласието на общината, докато не изпълни инвестиционните си задължения по приватизационния договор. Общинският съвет задължи своя представител да гласува „против” вдигането, което прави решението на акционерното събрание незаконносъобразно.
Месец по-късно Батаклиев обяви, че ще възстанови 33-те % акции на Община Пловдив в дружеството чрез доброволен акт на дарение.