Комисията за защита на потребителите (КЗП) проверява офертите за 8 март.
Акцент в кампанията са ваучерите за подарък за различни козметични процедури, посещения на културни събития, заведения, пътувания и др.
Експертите предупреждават потребителите да се запознаят подробно с условията за ползване на ваучерите. Обикновено те са валидни за определен период от време, но търговецът изисква да бъде направена заявка, за да може да планира своята дейност така, че да изпълни ангажимента си с договореното качество.
Най-често оплакванията в КЗП по отношение на ваучерите са свързани с невъзможността да бъдат ползвани в желания от клиента ден и час, тъй като той е пропуснал да направи резервация предварително.
Инспекторите проследяват и провежданите във връзка с празника игри, при които се обещават подаръци за различни активности от страна на потребителите като публикуване на коментари или снимки в социалните мрежи, споделяне на статии и реклами или на лотариен принцип. Търговците са длъжни да предоставят спечелените награди, а ако не успеят да направят това по някаква причина, потребителят има право да настоява да получи тяхната парична равностойност.
Подаръчните комплекти също са обект на проверките както по отношение обявяването на цената, така и на коректността на отправяните послания във връзка с евентуални отстъпки.
Проверявани ще бъдат търговските предложения и в онлайн пространството.