Българските палети за транспортиране на товари по-скъпи от тези в Европа
Българските палети за транспортиране на товари по-скъпи от тези в Европа / netinfo
Българските дървени палети за транспортиране на товари все още са по-скъпи от тези произвеждани в Европа заради по-малкия пазар и ограничения брой производители в страната. Това каза мажоритарният собственик на българо-германското предприятие в индустриалната зона Раковски за производство и рециклиране на дървени палети „Палетен 24” Кирил Василев. Той е и организатор на семинар за обмена на палети в системата на Европейската палетна асоциация /EPAL/, който се провежда днес в Пловдив.

Фабриката на „Палетен 24” работи предимно с вносна дървесина, тъй като българската е с около 20% по-скъпа, обясни собственикът Кирил Василев. В производството на българо-германското предприятие са ангажирани 22-ма служители, като намеренията са, след разширяване и модернизиране на базата, персоналът да наброява 32-ма души. Годишният производствен капацитет на „Палетен 24” е около 400 хил. европалети, 120 хил. палети за еднократна употреба и 60 хил. рециклирани палети, каза още Василев.

/Чуйте подробности от прикачения звуков файл/

Участие в днешния семинар взеха търговци, производители и потребители на палети от цялата страна. Крайната цел на първата специализирана конференция за палети в България е да се създаде Български комитет към Европейската палетна асоциация, който да осигури качеството на българските европалети чрез контрол на производството на национално и локално ниво, подчерта директорът на складовото оборудване към EPAL Рейхард Вайсенбургер. В системата на EPAL членуват 32 държави от цял свят, включително Индия, Китай и САЩ, каза още Вайсенбургер.