Община Плевен провежда обществени поръчки за избор на изпълнители на зимно почистване и поддръжка за града и за четвъртокласната пътна мрежа на територията на общината. След приключването им избраните фирми ще бъдат оповестени. Това стана ясно след срещата за обсъждане готовността за зимния сезон, на която са присъствали кметовете и кметските наместници от общината.
По време на срещата е представен и Планът за работа при кризисни условия на Община Плевен`2009, съдържащ конкретни стъпки за справяне с възникнали тежки обстоятелства, свързани не само със зимния сезон, а и с различни евентуални бедствия като земетресения, наводнения, пожари, катастрофи.
Кметовете на малките населени места да проверят състоянието и подготвят за работа при зимни условия наличната техника, а при липса на такава да сключат договори с кооперации или арендатори за зимно почистване, е акцентирано на срещата.
За всяко от кметствата в Община Плевен е закупен факсапарат за навременна комуникация при непредвидени тежки ситуации. По места ще получават и възможно най-своевременната информация за промени и влошаване на климатичните условия.
Всички участници в срещата са получили пълен списък на Кризисния щаб за работа при зимни условия 2008/2009 със съответните отговорни лица от институции и фирми, техните дежурни или диспечери и телефоните за връзка. На вниманието на кметовете и кметските наместници са представени и мерки за недопускане на пожари и подготовка на обектите, учрежденията и фирмите за успешно пожарогасене при зимни условия.