5 хиляди обаждания са получени на националната телефонна линия за деца 116 111 от старта на линията на 5 ноември. Със създаването на национална телефонна линия за деца, страната ни се присъединява към вече създадената европейска мрежа на линии за оказване на помощ за деца. Подобни телефонни линии имат над 90 държави.
89% от ползващите линията са тинейджъри, 11 на сто от обажданията са от деца до 19- годишна възраст. Преобладава броят на момичетата, търсещи помощ, а основните сигнали са във връзка с емоционални проблеми, казаха от Държавната агенция за закрила на детето. Чрез телефонната линия е предотвратен трафик на 16- годишно момиче, а друго е спасено от проституиране.
Агенцията за закрила на детето презентира в Кюстендил днес телефонната линия. Във форума участваха директори на учебни и детски заведения.