Победителите
Победителите / НАГ

В Актовата зала на Национална Априловска гимназия се проведе образователна игра, състезание между три отбора с ученици от 11 и 12 клас, които показаха не само знанията си в областта на българския език, но проявиха находчивост, бързина и езиков усет в пет кръга задачи с различна степен на трудност, обхващащи почти всички езикови норми на книжовния език.

Това съобщи Владилена Катевска - ст. учител по БЕЛ в НАГ

Учениците се състезаваха в три отбора – зелен, червен и жълт, а организаторите – млади учени от Института по български език „Проф. Любомир Андрейчин” към БАН, се бяха постарали събитието да бъде цветно, запомнящо се и интересно. Амбицията на младите учени е да се подпомогне и осъвремени преподаването на български език в училище, затова  кампанията „Написаното остава. Пиши правилно!” е част от дейността „Въвеждане на съвременни методи в образованието и работата с млади таланти”.

Йоана Йорданова с Изключителна стипендия от „Комунитас”

Тематичните кръгове включваха модули като: Фразеологизми, Пароними, Чужди думи, Граматика, Семантични отношения и Правопис.
 

Състезание по БЕЛ
НАГ


По мнението на представителите на Института  учениците от гимназията добре владеят книжовноезиковите норми, умело прилагат в ситуация знанията си, проявявавт свободомислие, самокритичност  и  имат бързи реакции.  Умеят да работят в екип, независимо  че са от различни випуски и класове, създават атмосфера на приятелство и колегиалност. Учените са споделили още, че откриват в гимназията колективен дух на сътрудничество и подкрепа, което им направило особено впечатление.

XI „а" клас на НАГ превърна екологията в своя кауза

По мнението на учениците подобни форуми помагат в неформална, нестандартна  и по-разтоварваща среда да се упражняват знанията, съвързани с кинжовните норми и в същото време това да е забавно и интересно.

Публиката също бе въвлечена в  събитието чрез игра с публиката и различни въпроси, в които присъстващите също имаха възможност да покажат степентта си на грамотност.

Във време, в което все повече се говори и пише за функционалната неграмотност на учениците, възпитаниците на гимназията доказват, че  грамотността е мисия възможна и необходима, че владеенето на правилата и нормите  не е суха теория, а игра на въображение и талант.