С нова структура ще работи администрацията на община Тервел от 1 декември, съобщи за Дарик зам.-кметът Дияна Илиева. Вместо досегашните три дирекции, там ще функционират вече пет, като новосъздадените са с ресори "Човешки ресурси, социални услуги и екология" и "Образование, култура, вероизповедания и хуманитарни дейности".
Промените са рационално прекрояване на съществуващия административен ресурс, за да се използва по-добре наученото от определени служители, поясни тя. Новите звена осигуряват връзка между кметския екип и администрацията. Няма да има нови назначения, като се очаква дори през 2012 г. да има съкращения, каза още Илиева.
През годините социалните услуги, програмите за заетост и инфраструктурните обекти са увеличили обема си и изискват повече работа и внимание, каза Илиева. Това обяснява наложените промени в администрацията. Предлагат се 4 вида социални услуги, в село Полковник Савово има вече старчески дом. Това ангажира служители на общината. Работи се активно и по Оперативна промяна "Човешки ресурси" - за промяна в квалификацията на безработни и осигуряване на заетостта им. По схема "Развитие" има вече обучени две групи безработни, наети в общински дейности, а от януари 2012-а ще се създадат още две. Предстои развиване на още социални услуги.
В Тервел смятат и да увеличават предложените извънкласни форми за деца и младежи, както и възможностите за спорт. Това изисква създаването на другата нова дирекция, обясни Илиева.