Община Добрич ще изтегли дългосрочен кредит от Фонд ФЛАГ на стойност 1 млн.205 хил.лева за съфинансиране на 5 инфраструктурни проекта, които трябва да приключат през тази година.
Проектите са за около 60 млн. лева по ОП «Регионално Развитие», ОП „Околна среда" и Програма „Трансгранично сътрудничество Румъния – България”. Кредитът се тегли за осигуряване на средствата, предвидени като съфинансиране от страна на общината по всеки от тях, за да се осъществи приключване на дейностите, разплащане с изпълнителите и отчитане на проектите в срок. Към момента кметството не разполага с необходимите финансови средства от собствени приходи, уточняват от общината.
Най-големият от проектите е този за изграждане на регионално депо за твърди битови отпадъци в Стожер, при който съфинансирането е в размер на 900 хил.лева. Другото голямо перо като разход за общината е доплащането /213 хил.лева/ за проекта SMART - „Устойчивост, мобилност, достъпност в трансграничния регион Констанца - Добрич - Транспортна инфраструктура", по който в Добрич се ремонтират три пътни отсечки.
Общинският дълг трябва да бъде погасен до 2019 година. Проектите ще допринесат за трайно благоустрояване на Добрич и решаване на екологични проблеми от местно и регионално значение. Община Добрич ще има нови туристически атракции и потенциал за развитие на сектора, реконструирани улици в индустриална зона, подобрено провеждане на водата по река Добричка, регионално депо, съобразено с изискванията на ЕС и стратегически документ, съдържащ конкретни нови инвестиционни проекти за следващите седем години, посочват от кметството.
Публичното обсъждане на проекта за поемането на общинския дълг се състоя на 6 юни. В срок до 13 юни на електронния адрес на общината ще се приемат още предложения, а докладната записка ще бъде гласувана на сесията на Общинския съвет през юли.