Бизнесменът Младен Матеев, собственик на "Изида" ООД в студиото на Дарик
Бизнесменът Младен Матеев, собственик на "Изида" ООД в студиото на Дарик / Дарик Добрич
„Имаме самочувствието и силата да знаем, че правим един прекрасен продукт. Нашата фабрика се намира в Добруджа, но има национално покритие като производство и дистрибуция. От една година ние сме най-големият български производител на сладолед” – това сподели в ефира на Дарик бизнесменът Младен Матеев, собственик на „Изида” ООД.

Преди дни сладоледи от серията „OLD TIME” на „Изида” бяха отличени с голямата награда „Продукт на годината” в световен конкурс за иновации в потребителския сектор. Призът бе спечелен след направено независимо национално представително проучване, реализирано от Nielsen Bulgaria сред 2000 потребители. Световният конкурс „Продукт на Годината” се проведе в над 40 страни с цел да насочи потребителите към най-новите предложения на пазара и да отличи производителите за качеството и иновациите, реализирани в продуктите им.

„За мен това е може би най-голямата награда в досегашната история на „Изида” – каза Матеев. Той посочи, че повече от 60% от реализираните продукти на пазара на сладолед в България се произвеждат от чуждестранни компании, в заводи извън пределите на страната.

„Ние имаме доверието на хората, с които работим, имаме силата да кажем не, когато нещата не се случват както трябва и да поздравим с да, когато всичко е ок, да се вслушваме в онова, което е нужно на потребителите и да спазваме законите и правилата на пазара” – така бизнесменът коментира успеха на фирмата. Компанията е на пазара вече 28-ми сезон. Целогодишно в нея се трудят между 140 и 240 души.
 
„Сладоледът е едно прекрасно ледено удоволствие, но като храна неговото производство е много сериозно и отговорно. Ние винаги сме били иновативни в продуктите си, а нашите колеги в бранша често са ни имитирали” – подчерта Матеев. Той разказа, че специалното в серията, отличена за „Продукт на годината” е използването на естествени, домашни продукти, които всеки има в хладилника си. „Ние просто върнахме времената назад, спомнихме си за нормалното хранене, за рецептите от преди 30-40 години, когато технологиите не са били толкова модерни.  Направихме един много естествен продукт, който всеки може да приготви вкъщи, използвайки яйце, захар, мляко, сметана. Ние не сме измислили нищо ново като рецепта, просто се сетихме да използваме онази първична рецепта, която е съставена преди големите технологии” – сподели Младен Матеев.

Той подчерта, че категорично застава зад качеството и на останалите продукти на компанията и гарантира, че са направени с много любов и по всички изисквания на стандартите.

По отношение на вкуса на българина към сладоледа, Матеев сподели впечатленията си, че нашенецът е традиционалист, който опитва новите неща, но предпочита белия сладолед с ванилов аромат. След него по търсене се нарежда какаовият сладолед, който в „Изида” се прави без оцветители, а само с добавка на какао към ваниловия сладолед.

Най-големите консуматори на сладолед в световен мащаб са американците, информира още Матеев. В Европа пък скандинавците държат първенството по този показател. У нас все още сладолед се консумира предимно през летния сезон.

Трудно ли се прави успешен бизнес в България и каква е перспективата пред компанията през следващите години, попитахме бизнесмена.
„Ако човек знае какво прави, ако не надскача възможностите с идеите си, ако е оразмерен в онова, което иска и предлага, ще успее. Ние се съобразяваме с поведението на доминиращите конкуренти в нашия бизнес, които често са на границата на лоялното, но конкуренцията ни държи будни и във форма. За мен успехът в следващите години ще се измерва с това да не разочароваме нашите клиенти и потребители” – заяви Матеев.

Той припомни, че 80% от бизнеса на „Изида” е производството на сладолед, но хората често свързват компанията с другите й дейности. „Говорейки за „Изида” хората често си представят хотелиерския бизнес, инвестициите в спорта, но тук е и нашата корпоративна отговорност към обществото – да правим града ни хубав, да научим хората да се радват на доброто, да го пазят и да го ползват” – каза пред Дарик бизнесменът.