Все още не е ясно ще има ли денонощен транспорт в Бургас
Закриват линиите 1, 2 и 2А. Общинският превозвач „Бургасбус" ще прекрати сега съществуващия договор с частния „Комфорт" ООД, който обслужва линиите. Веднага след това обаче ще бъде обявена процедура за избор на подизпълнител, който да „покрие" вътрешните „Възраждане" - ЦГЧ, „Меден рудник" и тази от „Славейков" до „Лозово" и „Долно Езерово".
Промените се налагали заради новата транспортна схема по проекта за "Интегриран градски транспорт". От „Бургасбус" обясниха за Дарик, че за трите линии ще бъдат нужни осем автобуса с капацитет около 20 места.
„Дали тези линии ще се изпълняват от „Комфорт", „Бургасбус" или друг превозвач е въпрос на договор. Имаме два варианта - да обявим обществена поръчка за подизпълнител или такава за закупуването на нужните маломестни автобуси от нас. Това трябва да се случи до април, когато новата транспортна схема трябва да влезе в сила", обясни директорът на „Бургасбус", инж. Петко Драгнев.
По думите му, кандидат фирмите, които искат да обслужват вътрешните линии ще трябва да разполагат с подходящи автобуси. Според Драгнев, тези, с които частната фирма „Комфорт" разполага към момента, не отговарят на изискванията.
Машините трябва да са снабдени с валидатори за електронно таксуване, видеонаблюдение, GPS системи и не на последно място да отговарят на екологичните изисквания.
На въпрос ще остане ли Бургас без денонощен градски транспорт, дори и ако „Комфорт" ООД спечели поръчката за изпълнител на вътрешните линии, Драгнев отговори:
„Това, че тази фирма изпълнява някаква линия в момента, не означава че няма да я изпълнява и занапред. Въпрос на договор е кой ще я изпълнява. Обществената услуга за превоз на пътници в Бургас е възложена на „Бургасбус". Дали ние ще изпълняваме дадена линия или ще наемем подизпълнител е въпрос на управленско решение. Всичко, което е утвърдено като транспортна схема ще бъде изпълнявано."