Астрономи откриха анормален обект отвъд орбитата на Нептун
Астрономи откриха анормален обект отвъд орбитата на Нептун / Guliver/Getty Images

Международен екип от астрономи оповести, че отвъд орбитата на Нептун открил неизвестно досега небесно тяло, което получило названието Нику, съобщи Лента. Въпросното небесно тяло е 160 000 пъти по-бледо от Нептун. Това означава, че диаметърът на Нику не надвишава 200 км.

Необичайността на небесното тяло се състои в това, че орбитата му е наклонена под ъгъл 110 градуса към плоскостта на Слънчевата система, в която има планети гиганти.

Освен това Нику се завърта около Слънцето в посока, която е противоположна на тази на повечето небесни тела в Слънчевата система.

Названието на обекта произхожда от китайска дума, която означава "непокорен". В изследването са участвали учени от Тайван.

Астрономите отбелязват, че параметрите на орбитата на небесното тяло са сходни с тези на астероида 2008 KV42, който също има ретроградно движение с висок наклон. Това навежда на мисълта, че е възможно астероидът и Нику да са част от един и същ куп анормални небесни тела в Слънчевата система.

Нику е открит с помощта на системата телескопи Pan-STARSS (Panora Survey Telescope and Rapid Response System).