/ Vivacom
Над 500 000 лева е дарената сума от телекома за развитие на регионите от създаването на инициатива до днес
14 граждански организации от цялата страна получиха грантове на обща стойност 62 758 лева в 8-ото издание на Vivacom Регионален грант. Средствата ще бъдат използвани за реализиране на проекти в областите образование и опазване на околната среда в рамките на една година.

„Тази година отчитаме рекордно висок интерес към Vivacom Регионален грант – получихме 360 кандидатури от цялата страна, а над 75% от организациите участват за първи път в инициативата. За нас това е потвърждение за значението и ползата от тази програма. Вярваме, че образованието и опазването на околната среда са ключови за устойчивото развитие на всяко населено място, независимо от неговата локация и големина, затова фокусираме усилията си в тези две области“, сподели Николай Андреев, главен изпълнителен директор на Vivacom.

С грантовете дарени в осмото издание на инициативата, общата стойност на сумата, с която Vivacom подкрепя гражданските организации в цялата страна, надвиша 500 000 лева. Средствата са в полза на 108 проекта, на 98 организации от 81 населени места.

„Като член на журито, всеки път, когато чета прекрасните идеи на организации от цяла България, за промяна, тук и сега – се зареждам с енергия и вяра в това, че всичко зависи от нас и нашата отдаденост към общностите, в които живеем. Затова подкрепата на Vivacom чрез програмата Регионален грант е изключително значима. Тя насърчава промени в положителна посока и подпомага регионалното развитие“, сподели Надя Шабани, директор на Български център за нестопанско право, дългогодишен партньор на инициативата.

Проектите, които ще бъдат подкрепени в рамките на 8-ото издание на Vivacom, са:

„С две ръце и голямо сърце“, Фондация Стрей Шийп
„Отвъд стената – заедно на приключение“, Фондация Арт Бюро
„И от мен зависи“, Сдружение Чиста Струма
„АЗ СЪМ КОСТАНДОВО“, НЧ Просвета -1919, гр. Костандово
„Млади Еко Реактори“, СНЦ „Младежки и граждански инициативи в Розовата долина”
„За да не ходи водата на кино“, НЧ Селска пробуда – 1925, с. Горно Пещене
„Еко-приобщаващи игри“, Сдружение Знание
„Планината учител и вдъхновител“, НЧ Родопска искра - 2020, с. Лилково
„Да смачкаме отпадъците“, Училищно настоятелство при СУ Христо Ботев
„Back to school – кауза природозащита“, Българска фондация Биоразнообразие
„Еко карнавал“, Студио за документален театър ВОКС ПОПУЛИ
„Климатична наука в класната стая“, Сдружение Горичка
„Симулатор – стимулатор“, Обществен център за околна среда и устойчиво развитие
„Еко-камионче за топла храна", Фондация Доброволците на Св. Георги

Повече информация за финалистите можете да откриете тук.

За United Group:

Базираната в Нидерландия United Group е водещ телекомуникационен и медиен оператор в Югоизточна Европа. Компанията развива дейност в осем държави и има над 15 милиона потребители и близо 15 000 служители. Генерира годишни приходи в размер на близо 2,6 милиарда евро. United Group осигурява най-широкото мрежово покритие в региона и предлага на
потребителите най-атрактивната селекция на ТВ съдържание от цял свят. Сериозните инвестиции в дигитална инфраструктура, съдържание и технологии гарантират отличното качество на продуктите и услугите, които предоставя на клиентите. От март 2019 г. мажоритарен собственик на United Group е BC Partners, една от най-големите глобални инвестиционни компании.
От юли 2020 г. Vivacom е част от United Group. В България групата включва още Nova Broadcasting Group и вестник Телеграф.

За Български център за нестопанско право (БЦНП):

БЦНП е фондация в обществена полза, която 20 години оказва подкрепа при изработване и прилагане на закони и политики с цел развитие на гражданското общество, гражданското участие и доброто управление в България. БЦНП следва мисията си, вярвайки, че гражданските организации могат да бъдат устойчиви и независими, да са едновременно коректив и партньор на институциите, като защитават правата и свободите ни и са двигател за развитието на обществото.