Издирвателните екипи в Индийския океан вече не засичат сигнала, за който се смяташе, че е излъчван от черните кутии на малайзийския самолет, предаде ИТАР-ТАСС, като се позова на британски медии.
Това налага промяна в плановете на издирвателните екипи, които трябва да продължат интензивното прослушване през следващите дни, докато стане напълно ясно, че батериите на черните кутии са изтощени, каза Ангъс Хюстън, ръководител на координационния център по издирвателните работи. По думите му "откриването на нови сигнали" би било най-добрият сценарий за по-нататъшната работа по откриването на самолета, посочва БТА.
Понастоящем издирвателните работи в Индийския океан обхващат площ от 77,5 хил. кв. км - зона на 1700 км западно от австралийския град Пърт. В тях участват три кораба - австралийски, британски и китайски, които следят с хидрографска апаратура за сигнали под водата. Над зоната с дълбочина около 4500 метра летят 14 самолета, в нея кръстосват и 14 плавателни съда.
По-рано днес стана ясно, че може би ще минат дни, преди да бъде изпратен подводният робот "Блуфин-21" в дълбините на Индийския океан в зоната, където бяха засечени акустични сигнали, сходни с излъчваните от черните кутии на изчезналия малайзийски самолет. Това предаде Франс прес, като цитира австралийските власти.
Трябва да продължим проследяването на сигналите, защото имаме нужда от допълнителна информация, за да определим зоната на издирване, заяви Ангъс Хюстън.