/ БТА

Миланската Via Monte Napoleone победи Пето авеню в Ню йорк и бе обявена за най-скъпата търговска улица в света.

Наемите на улицата, разположенa в сърцето на италианската финансова столица, са скочили с 11% през последните 12 месеца до 20 000 евро на квадратен метър, тъй като търсенето е изпреварило предлагането, според доклад на групата за недвижими имоти Cushman and Wakefield.

улица
БТА

През април компанията майка на Gucci Kering плати 1,3 милиарда евро, за да придобие сграда на Via Monte Napoleone от дъщерно дружество на Blackstone. Chanel и Gucci също отвориха нови бутици на шикозната улица през изминалата година, на която човек може да пазарува от Hermеs, Versace, Cartier, Bottega Veneta и Celine.

Развитието отразява по-широк бум на луксозния туризъм в Милано, който е домакин на една от големите годишни седмици на модата в света, както и на Седмицата на дизайна, фокусирана върху мебелите и интериорния дизайн.

улица
БТА

Дълга едва 350 метра в прочутия моден четириъгълник на Милано, Via MonteNapoleone съчетава ексклузивността с близост до културни забележителности и луксозни услуги.

Гулиелмо Миани, президент на районната асоциация в МонтеНаполеоне, заяви, че компактният размер на улицата е ключово предимство. "Не всичко може да се побере, което е от полза", казва Миани, подчертавайки, че ограниченото пространство засилва неговата ексклузивност.

 

Най-големите марки на улицата, включително дългогодишния наемател Fendi и скоро настанилите се Tiffany's, генерират годишни продажби между 50 и 100 млн. евро.

Районът е регистрирал 11 милиона посетители от януари до ноември тази година.

Според Global Blue средната касова бележка на Via MonteNapoleone е била 2500 евро.

улица
БТА

Луксозната репутация на улицата привлича заможни купувачи, като автомобили Maseratis, Porsche и Ferrari-тата често са забелязвани паркирани пред магазините й.

Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня.