Операта трябва да е навсякъде - и в супермаркета, и на площада, и в метрото, каза световноизвестният оперен певец Пласидо Доминго. Той е за първи път в България за концерта си на 14 февруари в зала "Арена Армеец", посочва БТА.
Така операта става достъпна за хората, които не могат да си позволят да влязат в театъра. От друга страна, е възможност за изява на многото талантливи млади изпълнители, които иначе трябва дълго да чакат, за да излязат на сцената, допълни маестрото.
Операта е родена в малки театри и там "се чувства" най-добре, но понеже интересът е голям, се строят все по-големи сгради. Опера на открито също е чудесна възможност - стига озвучаването да е качествено, коментира Пласидо Доминго. Той е възхитен от забележителните български оперни гласове - и от близкото минало, и от днешния ден, с много от които си е партнирал на сцената.
С Борис Христов не съм работил, но с Николай Гяуров, Никола Гюзелев, Гена Димитрова, Димитър Узунов, Райна Кабаиванска, Анна Томова-Синтова и много други. Всички те са мои скъпи приятел и колеги, от които се възхищавам, каза Доминго.
Според него новото поколение български оперни артисти също е забележително. Особено е възхитен от Орлин Анастасов, лауреат на неговия конкурс "Опералия", и от Красимира Стоянова. Впечатлен е също от Александрина Пендачанска, Светла Василева и други наши певци, с много от които се надява да си партнира.
Операта ще живее вечно, категоричен е световноизвестният артист. По думите му младите композитори трябва да бъдат насърчавани да търсят добри либрета за оперите си, за да имат продължителен успех.
Дори нищо ново да не бъде написано, съществуващият вече репертоар е достатъчно силен, за да печели нови почитатели на оперното изкуство, коментира маестрото. Финансирането е проблем, много театри се закриват, а и много хора не могат да си позволят това скъпо изкуство. В същото време в Далечния Изток - в Китай, Корея, Япония, се откриват много нови опери и интересът е все по-голям, каза Доминго.
Важно е постановката да е вълнуваща - може да бъде и модернистична, и класическа, отговори на въпрос певецът. Има място за всичко, но моите предпочитания са към класическите спектакли, макар че съм участвал и в много осъвременени интерпретации. Важното е да не се търси самоцелна провокация - да се променя сюжетът само за да се шокира публиката. В Германия, Австрия и Швейцария често се правят такива постановки, които зрителите освиркват, допълни маестрото.
Директорът на Софийската филхармония Явор Димитров връчи в сряда на Пласидо Доминго почетния знак на филхармонията. Съставът ще свири на концерта на 14 февруари.
Заедно с Пласидо Доминго в София са неговата съпруга Марта Орнелас, диригентът Жорди Бернасер и сопраното, което ще участва в концерта - Микаела Оесте, както и Вирджиния Тола. Програмата от две части ще включва оперни арии, сарсуели, части от оперети и мюзикъли.