Над 90% от българските учители в прогимназиален етап твърдят, че използват повече от 90 на сто от учебния час за реално преподаване и учене. Това заяви Неда Кристанова, директор на Центъра за контрол и оценка на качеството на образованието. По думите й останалите 10% от учебния час се разпределят между въдворяването на ред и дисциплина, както и административната дейност. Данните са получени от международно изследване за преподаване и учене TALIS 2008, в което участие са взели 16 държави от Европейския съюз. В България 203 училища са се включили в него, като директори и учители анонимно са попълвали въпросници, свързани с преподаването.
Процентът на учителите в България, които работят в училища, които имат голяма отговорност при определянето на учебното съдържание, е много малък, заяви Кристанова и допълни:
„Нашият процент е 28 процента и е най-малък от останалите. За сметка на това по отношение на назначаване на учители, уволняване на учители в областта на училищното самоуправление, сто процента от отговорите на учителите са, че училището има права да извършва тези дейности само".
Според изследването учениците, които пречат на работата в час, не са много: „Докато средното за „Талис" е 60 процента от учителите, които твърдят, че имат такъв проблем, в България този процент е 30 процента".
България обаче се нарежда на последно място, заедно със Словения по творчески практики в училище. Това включва работа по проекти, дебат, писане на есе върху интересни за учениците теми, както и създаване на продукт.