До средата на януари се очакват офертите по новата обществена поръчка за медицински хеликоптер, пусната от ръководителя на проекта за спешна медицинска помощ по въздух (HEMS) в България Георги Гвоздейков, съобщиха от "Продължаваме Промяната". Днес Гвоздейков алармира за погрешни внушения във връзка с процедурата.
Предметът на поръчката е предоставяне на "Сух лизинг" на въздухоплавателно средство за транспорт по въздух (хеликоптер), осигурен с необходимото медицинско оборудване за нуждите на спешна медицинска помощ с хеликоптер (HEMS) и свързаните с експлоатацията му услуги:
· Обучение на летателния състав (до 6 пилоти);
· Обучение на 1 (един) служител за работа с медицинското оборудване на хеликоптера;
· Обучение на до 2 (двама) служители за извършване на техническо обслужване на хеликоптера;
· Предоставяне на пълен комплект ръководства по експлоатация за летателно опериране и техническа поддръжка;
· Необходимата застраховка за експлоатирането на ВС.
"Знам, че това е от спешна необходимост за хората и няма да отстъпя и крачка назад. Въпреки заплахите и забраните, продължаваме напред докато осигурим медицински хеликоптер в България", коментира още Гвоздейков.
България е единствената държава член на Европейския съюз, която до този момент не разполага с въздухоплавателни средства за извършване на медицински и специализирани операции. Затова в края на управленския си мандат кабинетът "Петков" създаде дружество "Хели Мед Сървиз" ЕАД с приоритет да осигури медицински хеликоптери.
От "Продължаваме Промяната" призовават да не се правят опити за саботаж в търсенето на работещи решения на проекта, който е отлаган години наред заради политическо бездействие.
Предметът на поръчката е предоставяне на "Сух лизинг" на въздухоплавателно средство за транспорт по въздух (хеликоптер), осигурен с необходимото медицинско оборудване за нуждите на спешна медицинска помощ с хеликоптер (HEMS) и свързаните с експлоатацията му услуги:
· Обучение на летателния състав (до 6 пилоти);
· Обучение на 1 (един) служител за работа с медицинското оборудване на хеликоптера;
· Обучение на до 2 (двама) служители за извършване на техническо обслужване на хеликоптера;
· Предоставяне на пълен комплект ръководства по експлоатация за летателно опериране и техническа поддръжка;
· Необходимата застраховка за експлоатирането на ВС.
"Знам, че това е от спешна необходимост за хората и няма да отстъпя и крачка назад. Въпреки заплахите и забраните, продължаваме напред докато осигурим медицински хеликоптер в България", коментира още Гвоздейков.
България е единствената държава член на Европейския съюз, която до този момент не разполага с въздухоплавателни средства за извършване на медицински и специализирани операции. Затова в края на управленския си мандат кабинетът "Петков" създаде дружество "Хели Мед Сървиз" ЕАД с приоритет да осигури медицински хеликоптери.
От "Продължаваме Промяната" призовават да не се правят опити за саботаж в търсенето на работещи решения на проекта, който е отлаган години наред заради политическо бездействие.