Таксиметровите превозвачи искат трикратно увеличение на първоначалната такса за извършваната от тях услуга. Това обявиха по време на пресконференция в Националния пресклуб на БТА представителите на Национален таксиметров синдикат (НТС), Национален съюз на превозвачите (НСП), Браншова камара на таксиметровите водачи и превозвачи (БКТВП) и Съюз "Такси".
Исканото увеличение е заложено в промяна на Наредба 34 и вече е внесено в Министерство на транспорта, от където се очаква отговор в срок от седем дни.
Таксиджиите искат по-високи тарифи и право да карат в бус лентите
Искането бе формулирано от председателя на Националния таксиметров синдикат Райна Петрова и се касае за обвързването на първоначалната такса, която се начислява при наемането на един таксиметров автомобил с минималната цена за таксиметров превоз на пътници на съответната община, която от своя страна се определя от съответния общински съвет. Според Петрова така тази цена, ще е една и съща за съответното населено място, ще е предвидима за потребителите на услугата и ще е достатъчна като размер за преодоляването на нерентабилността на късия курс. Така за София минималната цена за таксиметров превоз е 0.77 лв. Ако бъде прието исканото увеличение първоначалната такса за този вид услуга ще стане 2,31 лв.
Таксиметровите шофьори искат ефективни мерки срещу „копърките“
Сред основните аргументи за исканото увеличение са дългите години, в които не е имало актуализация на тарифите и цените. От браншовите организации посочват, че приходите им остават стационарни вече осма поредна година, тъй като цената на таксиметровия превоз не се е променяла от 2012 г. Според данните представени от организациите, тогава минималната работна заплата е била 270 лв. докато сега е 610 лв. Многократно са се увеличили разходите им за издръжка на коли, данъци и застраховки, посочват от бранша.
Красимир Цветков, също представител на Националния таксиметров синдикат каза, че според проучване сред потребителите 70 н от оплакванията на гражданите са заради отказ на шофьора да извърши кратък курс. По думите му кратките курсове, които извършва един превозвач на ден в различните времеви диапазони са между 25 и 50 на сто.
Очакванията са с въвеждането на исканото увеличение, да бъде преодоляна възможността за отказ от късия курс, посочи Райна Петрова, председател на Националния транспортен синдикат.
Исканото увеличение е заложено в промяна на Наредба 34 и вече е внесено в Министерство на транспорта, от където се очаква отговор в срок от седем дни.
Таксиджиите искат по-високи тарифи и право да карат в бус лентите
Искането бе формулирано от председателя на Националния таксиметров синдикат Райна Петрова и се касае за обвързването на първоначалната такса, която се начислява при наемането на един таксиметров автомобил с минималната цена за таксиметров превоз на пътници на съответната община, която от своя страна се определя от съответния общински съвет. Според Петрова така тази цена, ще е една и съща за съответното населено място, ще е предвидима за потребителите на услугата и ще е достатъчна като размер за преодоляването на нерентабилността на късия курс. Така за София минималната цена за таксиметров превоз е 0.77 лв. Ако бъде прието исканото увеличение първоначалната такса за този вид услуга ще стане 2,31 лв.
Таксиметровите шофьори искат ефективни мерки срещу „копърките“
Сред основните аргументи за исканото увеличение са дългите години, в които не е имало актуализация на тарифите и цените. От браншовите организации посочват, че приходите им остават стационарни вече осма поредна година, тъй като цената на таксиметровия превоз не се е променяла от 2012 г. Според данните представени от организациите, тогава минималната работна заплата е била 270 лв. докато сега е 610 лв. Многократно са се увеличили разходите им за издръжка на коли, данъци и застраховки, посочват от бранша.
Красимир Цветков, също представител на Националния таксиметров синдикат каза, че според проучване сред потребителите 70 н от оплакванията на гражданите са заради отказ на шофьора да извърши кратък курс. По думите му кратките курсове, които извършва един превозвач на ден в различните времеви диапазони са между 25 и 50 на сто.
Очакванията са с въвеждането на исканото увеличение, да бъде преодоляна възможността за отказ от късия курс, посочи Райна Петрова, председател на Националния транспортен синдикат.