Журналистиката не е шоупрограма, а публична гражданска професия, която има сериозен ангажимент към обществото. С тази позиция излязоха преподавателите по журналистика от катедра „Радио и телевизия“ на Факултета по журналистика и масова комуникация на Софийския университет във връзка с предизвикалия негодувание видеоклип, с който студентската телевизия на университета прилича кадри, които да „направи известни”.
Клип на университетската телевизия на СУ предизвика остри реакции (ВИДЕО)
Във видеото главни действащи лица са лично директорът на телевизията актьора Башар Рахал и притичващото край шефа си момиче с къса кожена пола, което му носи кафе и сметана. Башар заяви, че лоша реклама няма и клипът е дори шеговит. Преподавателите от катедрата обаче са категорични, че не успяват да видят смешното в клипа и смятат, че той е смущаващ.
Пред Дарик Рахал заяви, че пошлостта на клипа е търсен ефект, чиято цел била да предизвика интерес. Според него не е проблем какви асоциации се правят, защото „няма лоша реклама”. След като декана на Факултета по журналистика и масова комуникация на Софийския университет доц. Теодора Петрова отказа да коментира видеото и се дистанцира от случилото се, преподавателите от катедра „Радио и телевизия“ излязоха с позиция, че клипът е смущаващ, А Академичната общност не е стока, която се продава и купува. Един от преподавателите подписали се в отвореното писмо доц. Жана Попова обясни, че не вижда нищо „шеговито” в рекламата.
Башар Рахал: Лоша реклама няма, не очаквахме такъв ефект
"Не разбирам точно кое е сарказъм. Смятам, че има послания, които са свързани с болезнени стереотипи. Лошото е че клипът се излъчва в интернет и може да бъде видян навсякъде. Той казва, че успехът за него са гледанията над 20 000, но моят въпрос е какво продава, какво рекламира? Каква медийна услуга в момента той рекламира? Важно е като се рекламира този бранд - какво предлага като съдържание?", попита доц. Попова.
По думите на Попова лошият вкус е лоша реклама.
Според преподавателите от катедра „Радио и телевизия” смущаващ е не само клипът, но и пълната липса на прозрачност за това кой носи отговорност за него. В отвореното си писмо те казват, че продължават да не знаят кои са членовете на Управителния и Програмния съвет на телевизията, както и кой и какъв е външният продуцент, който ще се разпорежда с публичната собственост на Университета. Според тях обаче крайният резултат на това не е в полза на обществото.
Клип на университетската телевизия на СУ предизвика остри реакции (ВИДЕО)
Във видеото главни действащи лица са лично директорът на телевизията актьора Башар Рахал и притичващото край шефа си момиче с къса кожена пола, което му носи кафе и сметана. Башар заяви, че лоша реклама няма и клипът е дори шеговит. Преподавателите от катедрата обаче са категорични, че не успяват да видят смешното в клипа и смятат, че той е смущаващ.
Башар Рахал: Лоша реклама няма, не очаквахме такъв ефект
"Не разбирам точно кое е сарказъм. Смятам, че има послания, които са свързани с болезнени стереотипи. Лошото е че клипът се излъчва в интернет и може да бъде видян навсякъде. Той казва, че успехът за него са гледанията над 20 000, но моят въпрос е какво продава, какво рекламира? Каква медийна услуга в момента той рекламира? Важно е като се рекламира този бранд - какво предлага като съдържание?", попита доц. Попова.
По думите на Попова лошият вкус е лоша реклама.
Според преподавателите от катедра „Радио и телевизия” смущаващ е не само клипът, но и пълната липса на прозрачност за това кой носи отговорност за него. В отвореното си писмо те казват, че продължават да не знаят кои са членовете на Управителния и Програмния съвет на телевизията, както и кой и какъв е външният продуцент, който ще се разпорежда с публичната собственост на Университета. Според тях обаче крайният резултат на това не е в полза на обществото.